Vozili smo novi Volkswagen Multivan

U svojoj sedmoj generaciji luksuzni van vozi na platformi MQB; blago je povećan, funkcionalniji, čvršći, a zbog skinutih 150 kg dinamičniji i štedljiviji. Dok u ponudu motora ne dođe dizel, najzanimljiviji je priključni hibrid s 218 KS

Multivan su u Volkswagenu uvijek ubrajali u kategoriju luksuznih limuzina, iako je zapravo bio izvedenica aktualne generacije Transportera. Novi model je konačno potpuno distanciran od komercijalnih vozila, tako da je postavljen na zajedničku koncernsku platformu MQB, koja se koristi za putničke automobile. Ona je sa sobom donijela nebrojene mogućnosti digitalizacije, ali i zbog ograničene nosivosti oduzela mogućnost da jednog dana osvane teretna inačica Multivana, kako god da bi se zvala.

U odnosu na prethodnika je nešto niži, uz gotovo identičnu ili čak poboljšanu maksimalnu unutrašnju visinu s novim panoramskim staklenim krovom. U standardnoj verziji mjeri 4973 mm, a duljoj 5173 mm (produljen je stražnji prevjes), širok je 1941 mm i visok 1903 mm. Ovisno o paketu opreme dolazi s crnom ili ostakljenom prednjom maskom, kromiranom bočnom linijom ili pak dvobojnom karoserijom. No, iznutra svi imaju digitalni cockpit, kao i novi infotainment Ready 2 Discover, s brojnim umreženim funkcijama i uslugama.

Standardno je opremljen sustavima asistencije i Infotainmenta najviše razine, koji uključuju Head-up-Display, Front Assist area monitoring system s City Emergency Braking, Lane Assist lane keeping, novi Turn-off Assist, kao i Dynamic Road Sign Display i tempomat. Tu su i informacijski sustavi i aplikacije, We Connect free i We Connect Plus te napredni komunikacijski sustav Car2X, koji omogućava i opciju poluautonomne vožnje IQ.Drive.

Putnički prostor je prostraniji i funkcionalniji, s odvojenim sjedalima u sva tri reda. Sjedala u drugom i trećem redu, kao i centralni stolić postavljeni su na posebne vodilice, pa se mogu pomjerati i konfigurirati prostor prema potrebi, ili potpuno izvaditi van. Tako se Multivan može transformirati iz obiteljskog vozila u luksuzni shuttle ili njime prevesti neki veći, ali ipak finiji tereti. Uz pomoć funkcije Easy open, pokretom noge ne otvaraju se samo vrata prtljažnika, već je na isti način moguće otvoriti i bočna električna klizna vrata.

Kada se natovari do krova iza trećeg reda sjedala, u osnovnu verziju Multivana može stati 469 litara prtljage; kada se natovari iza drugog reda sjedala, zapremina se povećava na 1844 litre (1850 litara s panoramskim staklenim krovom). Ako se iskoristi puni volumen utovara do krova iza prvog reda sjedala, zapremina iznosi 3672 litre. Odgovarajuće dimenzije za produženu verziju karoserije iznose 763, 2171 i 4005 litara (4053 litre s panoramskim staklenim krovom).

Za početak je dostupan u benzinskim verzijama 1.5 TSI sa 136 KS i 2.0 TSI s 204 KS, te kao priključni hibrid. Slabiji benzinac, pored VGT turbine ima i sustav privremenog gašenja dvaju cilindara radi uštede goriva ACT (Active
Cylinder Technology). Tradicionalni ljubitelji dizelaša ne trebaju brinuti, 2.0 TDI sa 150 KS dolazi 2022. U Multivanu više nema ručnog mjenjača, samo automatski s dvostrukom spojkom DSG 7. Njime se upravlja malim prekidačem desno od volana, uz pomoć tehnologije shift-by-wire.

Pogonski sklop plug-in hibrida je poznat iz drugih vozila VW koncernja, temelji na turbobenzincu 1.4 TSI i elektromotoru od 85 kW, što daje sistemsku snagu od 218 KS i 350 Nm, dok se za razliku od samo benzinskih modela snaga prenosi putem DSG mjenjača sa šest brzina. Litij-ionska baterija kapaciteta 10,4 kWh, osim pomoći pri kretanju ili ubrzavanju, omogućuje i isključivo električni doseg samo na struju od 46 do 50 kilometara.

Prazna baterija se iz standardne kućne mreže (230 volti. 2,3 kW AC) može potpuno napuniti za pet sati. Ako je izvor napajanja, na primjer, zidna kutija ili stanica od 360 volti, uz kabel za punjenje dizajniran za 3,6 kW, vrijeme se smanjuje na tri sata i 40 minuta. Brže ne ide. Zbog smještaja baterija i elektropogona cijenu je platio rezervoar za gorivo koji je pao na 45 litara. No, u Volkswagenu kažu kako zbog štedljivosti ovaj hibrid i dalje ima doseg od 700 kilometara.

Zadržana je, ali temeljito dorađena i prilagođena provjerena arhitektura ovjesa; sprijeda McPherson u kombinaciji s polukrutom stražnjom osovinom. To je značajno poboljšalo udobnost vožnje, karakteristike upravljanja, a time i aktivnu sigurnost. Multivan je također opcijski dostupan s najnovijom generacijom sustava prilagodljivog upravljanja šasijom DCC. On se nudi u kombinaciji sa standardnim, i alternativno sa sportskim, 20 mm nižim podvozjem.

U odnosu na prethodni model, upravljanje je također izravnije, što se i osjeti u vožnju. Na volanu je tako lakši i precizniji nego što se to općenito može naći u ovoj klasi vozila. Zavoje prolazi upravo poput limuzine, precizno i sigurno, što treba zahvaliti duljem međuosovinskom razmaku i proširenom tragu kotača.
U Hrvatskoj nećemo dugo čekati na novi Multivan; plan je da bude pušten u prodaju već u prvom kvartalu sljedeće godine, kada će biti poznate i cijene.

Comments

comments