Vozili smo novi Nissan Qashqai

Rodonačelnik segmenta kompaktnih SUV-ova je u prve dvije generacije prodan u više od tri milijuna primjeraka, a na cestama Gorskog kotara i primorja isprobali smo njegovo treće izdanje, koje je upravo stiglo na naše tržište

Otkako je 2007. stvorio segment C-SUV vozila i crossovera, Qashqai je i dalje referentna točka za kupce u svojoj kategoriji. I u novom modelu zadržana su ista načela na kojima su utemeljene, dizajnirane i razvijene prethodne dvije generacije: privlačan dizajn, napredna platforma i učinkoviti motori u kombinaciji s kvalitetom i uvjerljivim voznim osobinama. Otpočetka je dizajn bio ono što je prvo privlačilo kupce, a iako se već na prvi pogled vidi da je riječ o Qashqaiju, treća generacija mišićavija je, oštrija i modernija. Međuosovinski razmak povećan je za 20 mm, a ukupna duljina za 35 mm. Vozilo je osim toga malo više (+25 mm) i nešto šire (+32 mm).

Njegov izgled je djelo tima dizajnera pri odjelu za dizajn Nissana Europe, smještenom u središtu Londona. Dizajnerske smjernice je dijelom preuzeo od novog Jukea, a dijelom zadržao od prethodnika, pogotovo straga. Bočna linija je atletskija i dinamičnija, a automobil će biti dostupan i s 20-inčnim aluminijskim naplatcima koji savršeno ispunjavaju blatobrane i daju dodatnu razinu robusnosti. Dostupno je 11 vanjskih boja i pet dvobojnih kombinacija, pa je kupcima na izboru ukupno 16 boja karoserije. 

U kabini vlada premium osjećaj prepoznatljivog dizajna i praktičnosti, uz korištenje vrlo finih materijala i završnu izradu koja ozbiljno koketira s premium segmentom. Posebna je pozornost poklonjena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba, koji već na dodir, pod prstima, ostavljaju solidan i profinjen dojam. Pred vozačem je digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se može konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu.

Svime se upravlja pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. U sredini je 9-inčni zaslon sustava NissanConnect kojim se ulazi u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay, s kojim se može povezati i bežično. Novi 10,8-inčni head-up zaslon ima najveću površinu prikaza u klasi, a najvažnije informacije o navigaciji, sustavima za pomoć u vožnji i informacije o samoj vožnji projicira na vjetrobransko staklo izravno u vidnom polju vozača. Sukladno zahtjevima vremena, klasičnih ICE motora ili dizela tu više nema.

Blagi hibridni sustav spojen je sa sjajnim 1.3 DiG-T benzinskim motorom, koji je dodatno dorađen s 50 novih komponenata i sada ispunjava normu Euro6D Full. Dostupan je u dvije razine snage – 138 KS i 240 Nm i sa 156 KS i 260, odnosno 270 Nm s mjenjačem Xtronic. U obje verzije pogon je prednji, a mjenjač ručni 6-stupanjski. Snažniji model dostupan je i s 4WD pogonom, kao i s Xtronic mjenjačem. Posebna poslastica je pogon e-POWER koji čine snažna baterija povezana s 1,5-litrenim benzinskim turbomotorom od 154 KS, generator energije, inverter i električni motor od 140 kW.

Sistemska snaga e-Power sustava je 140 kW (188 KS). Tu se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem. Trenutačni odziv koji pruža veliki okretni moment i snažna ubrzanja pri različitim brzinama učinit će pretjecanja ili ulazak na autocestu jednostavnijim i sigurnijim. Kao i LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogućuje vožnju samo s jednom papučicom.

Osim elektrifikaciju, platforma CMF-C omogućila je i ugradnju poboljšanog prednjeg i stražnjeg ovjesa. Udobnom i uglađenom vožnjom i zabavnim voznim osobinama na zavojitim cestama opravdava ugled svojih prethodnika. To dijelom treba zahvaliti i manjoj masi. Samo je ukupna masa karoserije smanjena za 60 kg u odnosu na model u odlasku. Time je osigurana uglađena i udobna vožnja, kao i odzivnost na sve zahtjeve vozača. Cijene su također razumno odmjerene, start je na 179.900 kuna koliko stoji verzija 1.3DiG-T 140 Visia s prednjim pogonom. Snažniji motor je dostupan od paketa opreme Acenta i stoji od 207.700 kn naviše. Tko ipak želi AWD, ponuda kreće od verzije 1.3DiG-T 158 CVT N-Connecta za 252.251 kn.

Comments

comments