Volvo Buses mijenja svoj poslovni model u Europi; zatvorit će tvornicu karoserija u Wroclawu i fokusirati proizvodnju na šasije i zajedno s nadograditeljima ponuditi kupcima u Europi kompletan asortiman gradskih i međugradskih autobusa
“Naše poslovanje u Europi već godinama donosi gubitke. S ovim poslovnim modelom, koji već danas uspješno primjenjujemo na mnogim tržištima, poboljšat ćemo profitabilnost i osigurati našu dugoročnu konkurentnost,” kaže Anna Westerberg, predsjednica Volvo Buses. No, i dalje će nuditi kupcima u Europi kompletan asortiman autobusa i turističkih autobusa u partnerstvu s odabranim vanjskim proizvođačima nadogradnji, istovremeno osiguravajući visoki standard sigurnosti i kvalitete. To će Volvo autobusima dati kompaktniju strukturu, poboljšanu fleksibilnost i mogućnost boljeg ispunjavanja zahtjeva tržišta i zahtjeva kupaca, tvrde.
Planirano je da se proizvodnja nadogradnji u Wroclawu nastavi do prvog tromjesečja 2024., a narudžbe za kompletne autobuse u Europi isporučivat će se iz poljske tvornice prema planu. Volvo Buses nastavit će pružati punu uslugu i podršku postojećem voznom parku, kao i novoj ponudi. Nakon razgovora između Volvo Busesa i Vargas Holdinga, potpisano je pismo namjere (LoI) prema kojem će Volvo Busesovi prostori u Wroclawu biti predani toj tvrtki. Holding će proizvodni pogon prenamijeniti i postupno širiti. Proizvodnja će započeti 2024. godine i proširiti se u godinama koje slijede.

Lol uključuje cilj Vargas Holdinga da ponudi posao dijelu zaposlenika Volva, nekima već u trećem kvartalu 2023. “Iako će Vargas Holding poslovati u drugoj industriji od naše, ključni čimbenik za njih je mogućnost zapošljavanja iskusnog osoblja koje danas radi u našoj organizaciji u Wroclawu i potrebno im je za njihovo osnivanje i buduće širenje”, kaže Anna Westerberg. Odluka o ukidanju proizvodnje vlastitih autobusa utjecat će na približno 1600 radnih mjesta u Volvo Buses, od kojih se oko 1500 nalazi u Wroclawu. Pokrenuto je informiranje i dijalog sa sindikatima.
“Volvo Buses će dati sve od sebe da podrži naše lojalne zaposlenike, od kojih su mnogi zaposleni dugi niz godina. Radit ćemo zajedno s Vargas Holdingom, lokalnim vlastima i drugim stranama kako bismo podržali ljude u pronalaženju novih prilika za zapošljavanje,” naglasila je Anna Westerberg. Grupa Volvo i dalje će imati snažno uporište u Poljskoj i nakon zatvaranja tvornice autobusa, s više od 2100 zaposlenika koji rade u Volvo Trucks, Volvo Construction Equipment i funkcijama podrške Grupe kao što su digital i IT, nekretnine, usluge i računovodstvene usluge.

Tvornice Volvo Buses u Švedskoj i Brazilu koje proizvode šasije i kompletne autobuse u Meksiku i Sjevernoj Americi nisu pogođene ovom odlukom i nastavit će s normalnom proizvodnjom. Očekuje se da će provedba novog poslovnog modela privremeno negativno utjecati na prihode u Europi tijekom prijelaznog razdoblja 2024. i 2025. Rezervacija za restrukturiranje od približno 1,3 milijarde SEK negativno će utjecati na prihode iz poslovanja u prvom tromjesečju 2023. Očekivani negativni učinak novčanog tijeka procjenjuje se na približno 1,0 milijardu SEK, od čega će većina utjecati na 2024. Nakon završetka, očekuje se da će prelazak na novi poslovni model učiniti njihov europski autobusni posao profitabilnim.