Volkswagen “Half-track Fox” ponovno vozi

Prije šest desetljeća jedan poduzetni mehaničar pretvorio je Volkswagen Microbus u polugusjeničara. Unikatni kombi je upravo izašao s potpune restauracije kako bi se ponovno uhvatio u koštac s planinskim terenima.

Polutrack Fox je započeo svoj životni put kao sasvim obični putnički Volkswagen T1. Proizveden je u svibnju 1962. u VW-ovoj tvornici u Hannoveru u Njemačkoj, i isporučen bečkom VW mehaničaru Kurtu Kretzneru, koji ga je ubrzo pretvorio u nešto prikladnije za alpske staze. Priča kaže kako je Kretzner želio kombi s dobrim terenskim sposobnostima koji bi i dalje bio lak za vožnju. Ne pronašavši vozilo koje zadovoljava te zahtjeve, odlučio je napraviti svoje.

Iako je riječ o tipičnom polugusjeničaru, Fox se donekle razlikuje od mnogih inačica iz masovne proizvodnje, koje su najčešće koristile savezničke i sile Osovine tijekom Drugog svjetskog rata. Tamo gdje su ova vozila imala skup konvencionalnih kotača sprijeda i sklop gusjenice nalik tenku straga, Half-track Fox ima četiri osovine – svaku sa svojim parom kotača. Dvije prednje osovine imaju dvostruke kotače s 14-inčnim gumama i obje su upravljive. Stražnji 13-inčni kotači spojeni su gusjenicom napravljenom od aluminija i gumenih blokova debelih 2 cm. Tako se mogao kretati i asfaltom.

Kretzner se odlučio za ovaj raspored jer bi, prema VW-u, s konvencionalnim prednjim kotačima bilo lakše upravljati nego vozilom koje je potpuno na gusjenicama. Time se dobilo na okretnosti, pa krug okretanja od nešto manje od 10 metara gotovo dopušta kombiju da se okreće unutar svoje duljine. Snagu osigurava standardni 1,1-litreni 4-cilindrični boxer motor, koji proizvodi samo 33 KS. To ograničava maksimalnu brzinu na 35 km/h, što je ipak osjetno manje od standardne verzije. No, “obični” T1 ne može zajedno s kozama na vrh planine.

Poduzetni Austrijanac je, pretpostavlja se, planirao pustiti ovo neobično vozilo u proizvodnju; čak je i izdao i popratnu prodajnu literaturu. Pretpostavlja se da su još dva vozila izrađena prije 1968. godine, ali se ne zna gdje se nalaze. Half-track Fox ostao je nezapažen prije nego što ga je kupio Porsche muzej u Gmündu u Austriji (ne brkati s Porscheovim službenim muzejom u Zuffenhausenu u Njemačkoj), a kasnije je prodan Bullkartei e.V.—grupi entuzijasta Microbusa.

Ta ekipa je 2005. godine započela obnovu vozila koju nikada nisu dovršili. Stoga je prodan VW-u 2018., gdje je temeljito i stručno doveden u izvorno stanje, a sada je dio zbirke povijesnih modela njegovog odjela gospodarskih vozila. Obnovljeni Half-track Fox ima svoj javni nastup upravo u vrijeme europskog lansiranja električnog VW ID-a Buzz. Simpatični van i putnički kombi inspiriran je originalnim Microbusom, a također se proizvodi u Hannoveru.

Comments

comments