Stellantisovi putnički vanovi ubuduće samo kao EV-i

Kao grom iz vedra neba odjeknula je odluka grupacije Stellantis kako će njihove putničke izvedenice malih i srednjih vanova Citroena, Peugeota i Opela već od početka ove godine biti u ponudi isključivo s električnim pogonom, dok će teretne verzije zadržati toplinske motore

Peugeot, Citroën i Opel odlučili su ubuduće na većini europskih tržišta (osim Švicarske i balkanskih zemalja) isporučivati putničke verzije svojih malih i srednjih dostavnih vozila samo s potpuno električnim pogonom. To su Peugeot Rifter, Peugeot Traveller, Citroën Berlingo, Citroën SpaceTourer, Opel Combo Life, Opel Vivaro Combi i Opel Zafira Combi, pri čemu su posljednja dva modela dvije verzije istog automobila. Svi spomenuti modeli od sada su tako dostupni samo u čisto električnom obliku: Peugeoti e-Rifter i e-Traveller, Citroëni ë-Berlingo i ë-SpaceTourer, te Opeli Combo-e, Vivaro-e i Zafira-e Life.

U tri zasebna priopćenja za javnost (po jedno za svaku marku), Stellantis je objavio kako je iz cjenika svojih kompaktnih i srednje velikih putničkih vanova eliminirao benzinske motore 1.2 PureTech i dizelski 1.5 Blue HDi. No ovo se (zasad) ne odnosi na putničku verziju novog Fiata Scudo i njegovu luksuznu inačicu Ulysse, kao ni na Toyotine klonove Proace Verso i Proace City Verso. Ti su modeli i dalje dostupni s turbobenzinskim, turbodizelskim i, naravno, električnim pogonom. Srećom za tvrtke i profesionalce, ova odluka se ne odnosi na komercijalne verzije Stellantisovih modela koji će se i dalje nuditi s ICE pogonom i uz potpuno električne varijante.

Svi Stellantisovi EV-ovi opremljeni su jednim sprijeda ugrađenim električnim motorom od 100 kW/136 KS i 260 Nm. Kompaktni kombiji opremljeni su baterijom od 50 kWh koja omogućuje WLTP domet do 280 km. Kombiji srednje veličine također su dostupni s istom baterijom od 50 kWh koja nudi WLTP domet do 238 km, ali također opcijski mogu imati bateriju od 75 kWh koja im nudi domet do 330 km. Putničke verzije LCV-a postale su nova norma posljednjih godina, nakon postupnog odumiranja tradicionalnih MPV-ova zbog ludila za SUV-ovima. Jedini problem s električnim putničkim kombijima je visoka cijena, što ih čini manje dostupnim za prosječnu obitelj.

Jeli to stvarno tako? U Hrvatskoj Citroen ë-Berlingo počinje od 281.915 kn, dok najjeftinija ICE verzija Berlinga s PureTechom od 100 KS košta 168.000 kuna. No, ako usporedimo jednako opremljene modele s otprilike jednakom snagom motora (iako je to malo nepošteno prema onima s manjim budžetom za kupnju takvog vozila), a to je Berlingo BlueHDi 130 S&S EAT8 koji stoji 219.344 kune tada je razlika dosta manja. Još kada u računicu stavimo državne poticaje za sufinanciranje kupnje električnih vozila od 70.000 kuna, tad je električni model cjenovno povoljniji za 7400 kuna. Taman za ugradnju wallboxa (ako je moguće). Slična kalkulacija je i s ostalim modelima koji su ostali bez ICE pogona. Kako će se ovo odraziti na njihovu prodaju, i spremaju li se dodatni popusti, to ćemo vrlo skoro saznati.

Comments

comments