Solaris Charging Park – inovativna stanica za punjenje

Nova investicija koja se gradi u prostorima Solarisa u Bolechowu u blizini Poznańa usmjerena je ka elektromobilnosti. Uz različite sustave punjenja i mogućnost dvosmjernog protoka energije, ovaj park će biti jedan od najinovativnijih te vrste u Europi

Solaris je 2021. isporučio nekoliko stotina e-autobusa u gotovo 30 gradova diljem Europe. Upravo su vozila s nultom emisijom prodajni prioritet tvrtke, i iz godine u godinu imaju sve veći udio u narudžbama koje ispunjava proizvođač. Ulaganje u vlastiti Charging Park – tj. jedno središnje mjesto za punjenje e-autobusa – označava prirodan korak u dinamičnom razvoju Solarisovog asortimana s nultom emisijom. Prostirat će se na površini od 5000 m2, dok će se u natkrivenom dijelu nalaziti četiri stajališta za vozila, glavni punjač i tehnička prostorija.

Na krovu objekta bit će postavljeni fotonaponski paneli kako bi se omogućila lokalna proizvodnja energije iz obnovljivih izvora. Otočići za punjenje bit će smješteni odmah do njega. Novi prostor postat će mjesto gdje će se odvijati svi procesi utovara/istovara kao i testiranja novih tehnologija i funkcionalnosti. Štoviše, Charging Park će također služiti klijentima prikazujući inovativna rješenja koja mogu vidjeti kako rade u praksi. Ova inovativna punionica će sadržavati sustave punjenja koje proizvode tri različita dobavljača.

To će omogućiti testiranje različitih načina punjenja baterija i na taj način pružiti ponude prilagođene različitim potrebama tržišta. Prvo rješenje je punjač s osam mjesta za punjenje (s izlaznom snagom od 150 kW do 600 kW) koji može puniti tri vozila u isto vrijeme. Sustav je kompatibilan sa svim konektorima dostupnima na tržištu i može se spojiti na autobuse i trolejbuse. Također podržava funkciju Vehicle-to-Grid (V2G), tj. dvosmjerni protok energije između vozila i mreže. Solaris Charging Park bit će prvi dvosmjerni park za punjenje u Poljskoj i jedno od prvih inovativnih mjesta te vrste u Europi.

Implementacija V2G tehnologije je potpuna novost, koja će omogućiti pražnjenje baterije autobusa u svrhu testiranja, i korištenje vozila kao mobilnih skladišta energije. Imat će i punjač s četiri mjesta za punjenje ukupne snage 300 kW. Imat će dvije utičnice, kao i jedan konvencionalni i jedan obrnuti pantograf. Štoviše, bit će instalirana i dva nezavisna punjača koji imaju izlaznu snagu od 150 kW svaki, i mogućnost V2G. Završetak radova planiran je do kraja ove godine, a Park će biti u potpunosti operativan sredinom 2022. godine.

Comments

comments