Smjena generacija u lakoj konjici

Renault Trafic, posve novi Renault Express Van i novi Renault Kangoo Van svoju su svjetsku premijeru imali krajem ožujka, a riječ je o njihovoj dosad najvećoj ekspanziji modela i verzija. Isprobali smo ih na cestama susjedne Slovenije

Potpuno novi i impresivni Renaultov Školski centar nedavno je otvoren nedaleko od Novog Mesta, u Mirnoj Peči u Sloveniji, i ugostio je regionalnu prezentaciju gotovo čitave nove palete Renaultovog lakog gospodarskog programa. Nakon obnove Mastera 2019. godine, Renault u segmentu malih kombija sada nudi komplementarnu dvostruku ponudu s potpuno novim kombijima Kangoo i potpuno novim Expressom, kojim je vraćena u život oznaka koja se u 80-ima i 90-ima koristila za male kombije bazirane na Renaultu 5.

Renault Express

Krenimo od početka ponude. budžetni model Renault Express ima sličan stil kao i novi Kangoo, pa treba znati kako ih prepoznati već na prvi pogled, ali za razliku od većeg brata Kangooa postavljen je na postojeću platformu B0 na kojoj vozi Dacia Dokker van. U ponudi tvrtke će služiti kao zamjena za Dokker, a proizvodit će se u Renaultovoj tvornici u Tangieru u Maroku. U Europi će se prodavati komercijalna verzija, za koju kažu kako je namijenjena “mladim poduzetnicima i malim voznim parkovima”, dok je putnička namijenjena samo međunarodnim tržištima.

Renault Express

Stražnja vrata se otvaraju asimetrično, dok se 1,91 m korisne utovarne duljine može povećati na 2,36 m uklanjanjem suvozačeva sjedala i okretanjem pregradnog kaveza. Volumen tovarnog prostora tada naraste s 3,3 do 3,7 m³. U Hrvatskoj će biti dostupan samo s 1,5-litrenim dizelskim motorima Blue dCi s oznakama 75 (55 kW – 220 Nm) i 95 (70 kW – 240 Nm), kombiniranima sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U ponudu je uključen i Blue dCi 75 Ecoleader čija se maksimalna brzina može ograničiti na 100 km/h za nižu potrošnju. Iznutra je dosta nalik na Kangoo, moderno i jednostavno dizajniran i pristojno opremljen.

Renault Express

Može se dobiti gotovo sve kao u standardnom putničkom automobilu, od električnog paketa pa do velikog multimedijskog ekrana. Pošto nema stražnjih stakala, unutarnji retrovizor zamijenjen je monitorom na kojeg se tijekom vožnje projicira slika sa stražnje kamere postavljene na kraju krova. S druge strane, slika se kod vožnje unatrag, za koju se koristi kamera postavljena iznad stražnje registracije, koristi ekran multimedije. Zanimljivo. Iako je interijer gostoljubiv i presvučen ugodnim i izdržljivim materijalima, ipak se vidi kako je riječ o već vremešnoj osnovi za van, u kojem viši vozač i putnik neće biti oduševljeni duljim putovanjem, pogotovo zbog limitiranog pomaka sjedala unatrag. Ali, za nižu cijenu nešto treba žrtvovati. Cijene kreću od 125.125 kn, dok snažnija verzija stoji 130.750 kn.

Novi Renault Kangoo

Kangoo je u svojoj četvrtoj generaciji postavljen na CMF C/D arhitekturi alijanse Renault-Nissan. Premješten je pola segmenta više, s poboljšanim mogućnostima povezivanja i pomoći vozaču te potpuno električnom verzijom. Dostupan u dvije dužine, s unutarnjom zapreminom od 3,3 kubika do 3,9 kubika za standardnu verziju, a 4,2 kubika do 4,9 kubika za verziju s duljim međuosnim razmakom. Tu je još i 60 litara pretinaca i polica. S dvije inovacije iz temelja mijenja način utovara i pristupa teretu. Easy Side Access je posebno korisna u gradskim središtima, olakšava pristup teretnom prostoru i na uskim parkirnim mjestima.

Renault Kangoo sa sustavom Easy Side Access

Uklanjanjem središnjeg nosača stvoren je najširi bočni otvor na tržištu od 1416 mm; dva puta veći u odnosu na prethodnika. Druga inovacija nazvana je Easy Inside Gallery, a riječ je o uvlačivoj pregradi postavljenoj ispod stropa teretnog prostora koja mogućuje prijevoz dugih i velikih predmeta iznad razine podnice, čime se oslobađa prostor na njoj. U dugoj verziji, lider je u segmentu s velikim bočnim kliznim vratima širine 864 mm. Također se može pohvaliti najduljim teretnim prostorom od 3.548 mm. Nosivost je od 600 do 800 kg, uz opciju od 1000 kg na duljem modelu. Obnovljenu unutrašnjost krasi vodoravna armaturna ploča s brojnim pretincima za pohranu, a nova, potpuno redizajnirana sjedala sada su još udobnija i kvalitetnija.

Renault Kangoo

Oprema za asistenciju uključuje digitalno unutarnje ogledalo koje stalno prikazuje pogled straga (korisno kod vana), pomoć pri zanašanju prikolice, kontrolu stabilnosti i napredno kočenje u nuždi. Vozači se mogu povezati s pametnim telefonima i Renaultovim aplikacijama pomoću multimedijskog sustava Easy Link. Kod nas će se nuditi samo s dizeskim motorima, a to su 1.5 litreni Blue dCi 75, Blue dCi 95, Blue dCi 95 Ecoleader i Blue dCi 115. Uz dva snažnija motora može se doplatiti mjenjač EDC7 s dvostrukom spojkom. U ponudi je i potpuno električni model sa 75 kW i 245 Nm. Kangoo Van E-TECH Electric nudi šest pretprogramiranih načina vožnje, dok mu litij-ionska baterija od 44 kWh omogućuje doseg do 265 kilometara (WLTP).

Trafic Combi i Trafic SpaceClass

Trafic je predstavljen u putničkim izvedbama, s elegantno dorađenom vanjštinom i potpuno novim interijerom. Dostupan je s oznakom Combi, za prijevoz više putnika, ili SpaceClass, za prijevoz VIP klijenata, u dvije duljine karoserije, i može prevesti do devet osoba uz 1,8 m3 prostora za prtljagu. Trafic Combi posebno je prilagođen velikim obiteljima, tvrtkama i državnim službama zaduženima za prijevoz putnika jer ispunjuje potrebe za modularnijim rasporedom sjedala. Renault SpaceClass namijenjen je zahtjevnijim kupcima, onima koji žele prilagodljivost, prostor i ekskluzivnu udobnost.

Trafic Combi

Tvrtkama za prijevoz putnika i VIP klijenata nudi se model Signature s kožnim presvlakama i unutrašnjošću na razini poslovne klase. S lakoćom se pretvara u dnevnu sobu na kotačima, s pet sjedala okrenutih jedna prema drugima i pojedinačnim sjedalima koja se mogu klizati i okretati. Nakon što se dosadašnji model nije proslavio na nedavno Van testu Euro NCAP-a, novi Trafic ima sve potrebno za maksimalnu ocjenu, jer su mu u Renaultu uz redizajn namijenili čak devet sustava asistencije.

Trafic SpaceClass Signature

Tako tu pronalazimo adaptivni tempomat, sustavom kočenja u nuždi, upozorenje na nenamjernu promjenu traka i upozorenje na vozilo u mrtvom kutu. Važna novost je i prednji zračni jastuk na desnoj strani koji je dovoljno velik za oba putnika na prednjoj klupi. Oba modela opremljena su tehnologijom nove generacije. Multimedijski i navigacijski sustav Renault EASY LINK s 8” zaslonom i bežičnim punjačem pametnog telefona (15 W) omogućit će neprestanu povezanost.

8″ Renault EASY LINK

Kad je riječ o motorizaciji, u ponudi su dvije izvedenice dvolitrenog dCi motora, sa 110 i 150 KS, dok se uz snažniji može dobiti i EDC mjenjač. Cijene se kreću od 216.900 kn za verziju Combi s baznom razinom opreme Zen. Za model sa snažnijim motorom, također s opremom Zen treba izbrojati 223.900 kn. Paket opreme Intens je osjetno bogatiji, ali i skuplji za 13 tisuća kuna. Na vrhu ponude je luksuzni shuttle SpaceClass uz koji se može dobiti samo snažniji motor uz EDC mjenjač, te stoji i dalje vrlo konkurentnih 301.900 kn. Teretna verzija, Trafic van, stiže krajem godine.

Comments

comments