Kao dio šireg probnog programa koji želi učiniti ceste sigurnijima za djecu, starije osobe i osobe s invaliditetom Škoda razvija jedinstvenu tehnologiju koja pokazuje pješacima – preko prednje maske automobila – kada je sigurno prijeći cestu
Komunikaciju između automobila i pješaka Škoda isprobava u sklopu projekta urbane mobilnosti. Inovativni sustav na modelu Enyaq iV zamjenjuje rešetku Crystal Face s novim kućištem s LED tehnologijom. Ove LED diode se mogu programirati i zasebno kontrolirati, što omogućuje stvaranje jedinstvenih animacija. Kada se automobil približi pješačkom prijelazu, može unaprijed upozoriti one koji čekaju prijelaz da ih je uočio. Zatim se zaustavlja i, na primjer, prikazuje zelene strelice kako bi im “rekao” da je sigurno prijeći cestu. Nakon što prijeđu i automobil se sprema krenuti, može pokazati drugačiji signal kako bi upozorio pješake da se automobil kreće.

U ekstremnijim primjerima, automobil koji se približava prijelazu i koji se ne može zaustaviti može poslati jasan signal pješacima da ne prelaze. Simboli koji se trenutno testiraju uključuju zelene strelice i zelenu osobu, plus trokut upozorenja ili crveni trokut s križem – simbole koji su široko prepoznatljivi. Tehnologija poput ove potencijalno bi mogla pomoći u smanjenju ukupnog broja ozljeda pješaka u prometu. Ranjiviji sudionici u prometu bi posebno mogli imati koristi od komunikacije između automobila i pješaka.

U sklopu šireg ispitivanja također je uključen i robotski rover nazvan IPA2X, koji je osmišljen kako bi pomogao djeci, starijim osobama i osobama s invaliditetom da sigurno prelaze cestu. Stručnjaci s Instituta za informatiku, robotiku i kibernetiku Češkog tehničkog sveučilišta u Pragu (CIIRC), Tehničkog sveučilišta u Münchenu i Škoda zajedno su, uz signalnu rešetku hladnjaka, radili na razvoju ovog pametnog asistenta. Robot, visok preko dva metra, izgleda poput mobilnog semafora koji se probija do sredine pješačkog prijelaza. Kad stigne tamo, pokazat će zeleno svjetlo i pješaci mogu prijeći.

Robot neprestano nadzire svoju okolinu, tako da može detektirati da se automobil približava prijelazu. Sa senzorima koji se nalaze na visini od dva metra, može vidjeti i preko parkiranih automobila. Zatim izlazi na cestu kada vidi da je to sigurno. Robot prikazuje i informacije za pješake i upozorenja za automobile koji se približavaju – vozačima koji se približavaju pokazuje znak stop. Također šalje upozorenje samom automobilu, koje se prikazuje kao animacija na zaslonu infotainmenta. Nakon što pješaci pređu cestu, robot se vraća na rubnik, kada nestaje i upozorenje na kontrolnoj ploči automobila i vozač može nastaviti svojim putem.