Renault Master furgon H2-TECH pokreće vodik

HYVIA, zajednički projekt Renault Grupe i tvrtke Plug Power, predstavila je prvi konkretni proizvod svoje suradnje: prototip velikog kombija s dosegom do 500 km, pogonjenog elektromotorom napajanim iz vodikovih ćelija. Finalni proizvod bi se na cestama trebao naći sljedeće godine

Prototip Renault Master Vana H2-TECH je u skladu s očekivanjima od dostavnih vozila budućnosti, pa ne ispušta ugljične emisije i prilagođen je intenzivnoj upotrebi. Taj veliki kombi za prijevoz robe i paketa ima teretni prostor obujma 12 m3 i doseg do 500 km, što je gotovo četiri puta više u odnosu na Master Z.E. čiji je doseg oko 120 km. Opremljen je gorivnom ćelijom snage 30 kW, baterijom kapaciteta 33 kWh i spremnicima s ukupno 6 kg vodika (četiri spremnika obujma 1,5 kg koji su postavljeni u krov kako ne bi utjecali na teretni prostor.

Pored toga, predstavljen je i prototip stanice za opskrbu vodikom tvrtke HYVIA, koji omogućuje punjenje u samo pet minuta. Sâm postupak punjenja jednostavan je kao i punjenje vozila s termičkim motorom, pa će vozači više vremena provoditi na cesti. Čitav sustav je osmišljen vrlo praktično; vodik se dobiva elektrolizom vode izravno na lokaciji ili se isporučuje u cisternama. Sustav komprimira vodik kako bi ga uskladištio prije utakanja u vozilo, dok je planirano da ove stanice za opskrbu vodikom budu dostupne za kupnju, zakup ili najam.

Spomenuti prototipovi vozila na vodik i stanice za punjenje uvertira u jedinstven i cjelovit ekosustav HYVIA koji uključuje proizvodnju zelenog vodika (elektrolizom) i njegovu distribuciju pomoću stanica za opskrbu, kao i ponudu lakih gospodarskih vozila s pogonom na vodik kojima se proširuje ponuda baterijskih električnih vozila. Tako su u najavi novi prototipovi pogonjeni vodikom. Prvi je Master šasija s kabinom H2-TECH; veliki kombi s 19 m3 prostora i dosegom od oko 250 km, te Master Citybus H2-TECH – gradski minibus za prijevoz do 15 putnika, s dosegom od otprilike 300 km.

Comments

comments