Povratak slavnog imena, Fiat predstavio novi Scudo

Novi Scudo je zasnovan na Stellantisovoj mid-van platfromi, pa će uz tradicionalne dizelske motore biti dostupan i u električnoj izvedbi, čime će nakon Ducata biti drugi Fiatov električni model u ponudi lakih komercijalnih vozila

S novim Scudom, Fiat Professional još jednom pokušava vratiti svoju vodeću tržišnu poziciju u segmentu kombija srednje veličine. Naime, Scuda je 2016. godine zamijenio model Talento nastao u kratkotrajnom flertu s Renaultom (Trafic), a sada Fiat svoj van ponovo vraća u korporativne skute i daje mu već poznato ime. Scudo, ili po naški škuda, je bio naziv za zlatne i srebrne novčiće koji su se koristili u raznim državama na talijanskom poluotoku do 19. stoljeća. Time i samim nazivom želi sugerirati kako je osmišljen da korisniku donosi zaradu, a proizvodit će se u Stellantisovoj tvornici Hordain u Francuskoj.

Četiri su osnovne konfiguracije; Van, Crew Cab, Chasis Cab i Combi, te tri paketa opreme Easy, Business i Lounge. U izvedbi Combi, Scudo je namijenjen za prijevoz putnika, pa može biti opremljen s do devet sjedišta. Odmah po predstavljanju će biti dostupan sa sve tri dužine karoserije: Compact od 4,61 m, Standard od 4,96 m i Maxi s dužinom od 5,31 m, te visinama od 1,89 i 1,94 m. Tako će nuditi tovarni prostor volumena 4,6, 5,3 i 6,1 m3, odnosno 6,6 m3 (Scudo Maxi Moduwork system). Kako bi što bolje spojili komfor i nosivost ovjes je neovisan, sprijeda ojačani MacPherson s anti-roll barom.

Straga su poprečni nosači s oprugama promjenljive čvrstoće, te varijabilnim amortizerima AMVAC (load adaptive variable damping) koji prilagođavaju prigušenje visini vozila od tla. Cilj je ponuditi vozaču iskustvo bez stresa na poslu, putem različitih mjera kao što su položaj za vožnju poput onog u automobilu i kvalitetna zvučna izolacija, kako bi se minimizirali udarci i vibracije. Vozač ispred sebe ima vrlo preglednu ploču sa instrumentima, veliki središnji dodirni displej, pa čak i HUD (Head Up Display). Za sigurnost se brine do 14 sustava asistencije (ADAS), pa Scudo tako dolazi s naprednim sustavima obavijesti o preprekama u pravcu vožnje, upozorenjem na prednji udar i praktičnom stražnjom kamerom koja nudi panoramski pogled od 180°, kako bi se olakšalo parkiranje.

Kako bi pružio optimalne performanse i poboljšanu vuču u svim uvjetima, poput snijega, blata ili pijeska, također može biti opremljen sustavom Grip Control. Klasičnu ICE ponuduće činiti moderni turbodizelski motori, svi Euro 6D-Final, s Common-rail sustavom. Multijet3, sa snagama od 102 do 180 KS, te s ručnim ili automatskim mjenjačima. Motori obujma 1,5 l su sa 102 i 120 KS i dolaze isključivo s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Dvolitreni motor od 145 je dostupan i s 8-stupanjskim automatikom koji je pak jedini izbor kod najjačeg 2-litrenog motora, sa 180 KS.

Odmah će se ponuditi i E-Scudo, kojeg pokreće elektromotor snage 100 kW, s maksimalnih 260 Nm okretnog momenta, i maksimalne brzine do 130 km/h. Ovisno o potrebama korisnika bit će dostupan s baterijama kapaciteta 50 i 75 kWh, za doseg od 230, odnosno 330 km (WLTP).  Za punjenje baterija može se koristiti AC punjač snage 11 kW, ili DC punjači snage do 100 kW, koji može dopuniti bateriju do 80% kapaciteta u vremenu od 45 minuta. U Fiatu posebno naglašavaju kako je volumen teretnog prostora jednak, bez obzira na pogonski sklop. Vrlo brzo stiže i luksuzna putnička verzija koja će nositi još jedno poznato Fiatovo ime, Ulysse.

Comments

comments