Predstavljen na salonu u Ženevi 4. ožujka 1993. Citroën Xantia upravo obilježava 30. obljetnicu. U razdoblju od 1993. do 2002. u Europi je proizvedeno više od 1.300.000 primjeraka, te je postala jedan od simbola povijesti marke
Limuzina D segmenta, Citroën Xantia svjetsku premijeru doživjela je u ožujku 1993. pod reflektorima Palexpa, u Ženevi te sada obilježava svoju 30. obljetnicu i postaje kolekcionarski model. Udobnost, sigurnost, tehnologije i užitak u vožnji, ključni su pojmovi koji opisuju ovaj i tada i danas impresivan automobil. Dizajn je finalizirao Daniel Abramson u dizajnerskom centru marke Citroën, nadahnut prijedlozima talijanskog dizajnerskog centra Bertone, a nastavlja se na slavni model BX iz 1980-ih, kojeg je Xantia naslijedila.
Xantia je u Ženevi predstavljena na štandu Citroëna, naravno, ali i Bertonea čiji studio je krajem prošlog stoljeća potpisao nekoliko kultnih Citroena. Zahvaljujući jedinstvenom dizajnu i ostalim vrhunskim karakteristikama, posebice ovjesu, Xantia je proglašena automobilom godine 1993. u kojoj je i predstavljena. A kakva je to tek godina bila! Mainstream autoindustrija predstavila je tada Peugeot 306, novu Opel Corsu, Ford Mondeo, Lanciu Deltu. Renault je izbacio Twingo, a pokazao je i svoj koncept Racoon.

Zatim je Bugatti pokazao svoj EB112, a BMW konceptni automobil, Z13, s vozačem smještenim u središtu kabine, kao u Mc Larenu F1. Ipak, Xantia je za mnoge bila zvijezda salona, iako je novinarima predstavljena još u prosincu 1992. godine. Riječ je o dinamičnoj, fluidnoj i robusnoj limuzini koja je određene linije preuzela od modela XM, a u gamu Citroën uvela posve novu siluetu. Praktična stražnja vrata zapravo su omogućila pristup velikom prtljažniku, kapaciteta 480 litara. Unutrašnjost Xantije odražavala je tada moderan stil D segmenta, s vodoravnom armaturnom pločom upotpunjenom osebujnom ručkom za suvozača, kao da je riječ o terencu.
Boje i materijali u odlično iskorištenom interijeru bili su u potpunom skladu. Bila je cijenjena zbog svoje ergonomije i dobre razine završne obrade, superiornije od BX-a. Među značajkama isticao se sigurnosni komplet s ABS-om, zračnim jastucima i sigurnosnim pojasevima sa zatezačima. Tu su bili i ojačani putnički prostor, od čvršćeg i debljeg lima i s ojačanim šipkama u vratima, koji su jamčili veću sigurnost putnika. Na cesti se isticala udobnost zahvaljujući profinjenom hidropneumatskom ovjesu: nezaobilazan na Citroënovim limuzinama srednjeg i višeg segmenta još od dana DS-a.

Najprije je, ovisno o tržištu, bila dostupna u tri inačice (X, SX i VSX), i s tri različita benzinska motora. Ulazni model bio je 1.6 s 89 KS, zatim 1.8 sa 103 KS i na kraju 2.0 sa 16 ventila sa 155 KS, smanjen u varijanti s 8 ventila na 123 KS. U lipnju iste godine je ponuda obogaćena dizelskim verzijama: atmosferskim 1.9D od 71 KS i 1.9 TD od 92 KS, već popularnim na BX-u zbog svoje čvrstoće i ekonomičnosti.
Od srpnja iste godine, Xantia je također bila u ponudi s automatskim mjenjačem dostupnim na cijeloj paleti motora, osim na 1.6. Evolucija se nastavila. U srpnju 1995. ponuda je dopunjena s dva nova agregata sa 16 ventila: 1.8 16V sa 112 KS i 2.0 16V sa 136 KS, koji su zamijenili 2.0 16V. Na vrh je došao 2.0 turbo CT, opet sa 150 KS, koji je već bio prisutan u na XM-u i nudio se samo s linijama VSX i Activa. Model TCT, osim po identifikacijskom logotipu, bio je prepoznatljiv po predimenzioniranoj ispušnom cijevi.

Što se tiče dizel motora, ponuda je proširena sa snažnijim 2.1 TD od 110 KS. Na tim je verzijama prednji branik imao veći prednji usisnik zraka za pomoć pri hlađenju, a integriran je i redizajnirani prednji spojler. U siječnju 1997. debitirala je vrhunska verzija Xantije, opremljena snažnim trolitrenim V6, s 24 ventila i 194 KS. Novi vrh asortimana predstavljale su linije Exclusive i Activa. Zanimljivo je da je V6 Activa bila dostupna samo s ručnim mjenjačem.
U usporedbi s manje prestižnim modelima, trolitreni su se razlikovali po pločici V6, prednjem braniku s povećanim dovodom zraka, stražnjem spojleru i dvostrukom ispušnom sustavu. Od samog početka je menadžment Citroena znao da verzija V6 neće povećati prodaju, ali je predstavljena kako bi dala prestiž modelu i, možda, odvratila onaj segment kupaca koji nisu posve zagrizli za kupnju manje sretne (i daleko skuplje perjanice tadašnje ponude, modela XM.

Automobil je profitirao također i od izvrsnog koeficijenta prodora zraka (CX) koji je pozitivno pridonio performansama i potrošnji. U tehnološkom smislu, uvođenje tehnologije Hydractive II, koja kombinira hidrauličku snagu s elektroničkom brzinom, simbolizira razliku između Xantije i ostalih. Konvencionalni hidropneumatski ovjes nadopunjen je dodatnom kuglom po osovini, koju su mogli aktivirati solenoidni ventili normalnog kruga, koji se sastoji od jedne kugle po cilindru ovjesa.
To je omogućilo da se ovjes definira u dva stanja fleksibilnosti i amortizacije: jedno mekše i drugo sportsko. Senzori su zatim omogućili ECU-u da odabere između dva načina, ovisno o situaciji na cesti. U oba slučaja ova tehnologija omogućuje vozačima i putnicima udobnost i mir u vožnji. U svojih je devet godina proizvodnje Xantia doživjela brojne promjene i unapređenja.

Luksuzne inačice opremljene su hidropneumatskim sustavom Hydractive II, elektroničkim sustavom ovjesa, koji pridonosi smanjenju naginjanja i unaprjeđuje vozne osobine bez smanjenja udobnosti. Inačica Activa predstavljena je 1994., i bila je opremljena sustavom Hydractive II s dva cilindra koji je sprječavao naginjanje veće od 0,5 ° te je broj kugli time povećan na 10. Zahvaljujući tome, Xantia može skrenuti u posve ravnom položaju.
Upravo je ta tehnologija iz modela Activa, odnosno stabilizacijski sustav SC-CAR dovela do razvoja posebnih guma za taj model, u suradnji s proizvođačem Michelin. Model Xantia Break na tržište je stigao 1995. dok je 1997. doživjela određene preinake i redizajn. U studenom 1998. Xantia je bila prvi Citroën opremljen novim common rail dizelskim motorima: 2.0 HDI 110 KS je zamijenio prethodne dizelske jedinice. Od srpnja 1999. 2.0 HDI također je u ponudi u oslabljenoj verziji od 90 KS, kao novi uvodni dizelski motor.

Pošto je Xantia imala inovacije i kvalitete, to ju je činilo idealnom za reklame Citroëna. Tamo se i dalje rado sjećaju poznate reklamu iz 1995. s Carlom Lewisom kao protagonistom, u kojoj je sportaš zbog oklade bio prisiljen postati redovnik. On je tako smatrao da automobil ne može skretati u ravnom položaju, ali to je odjednom bilo moguće u modelu Xantia. U reklami iz 1999. Xantije se voze složene u piramidu, čime se pokazalo njezinu izvrsnu manevarsku sposobnost.
Između 1993 i 2010. proizvedeno je 1.326.259 primjeraka, uglavnom u pogonu Rennes-la-Janais te je Xantia postala jedan od legendarnih modela marke Citroën. Pored toga, Xantia je prodavana i u Kini od 1996. do 1997. te u Iranu sve do 2010. Muzej L’Aventure Citroën obljetnicu je obilježio u subotu, 4. ožujka, u konzervatoriju Conservatoire Citroën u gradu Aulnay-sous-Bois, u društvu kluba Xantia Activa koji je na ovu proslavu dovezao 56 automobila svojih članova.