Od prosinca do ožujka, MAN je integrirao nadolazeći velikoserijski e-kamion u svoje godišnje zimsko testiranje u sjevernoj Švedskoj. Ovi testovi čine MAN eTruck kao zamjenu za dizel bez CO2 spremnim za lansiranje na tržište 2024.
Na sjeveru kontinenta je MAN eTruck, koji je prikladan za dnevne domete između 600 i 800 kilometara, dokazao da bez problema radi i na ledu, snijegu i temperaturama nižim od minus 40 stupnjeva. Funkcije vožnje i domet, klima uređaj i ponašanje punjenja bili su u središtu tisuća uspješnih električnih testnih kilometara u arktičkim uvjetima. “Zimski testovi bili su potpuni uspjeh. Naši inženjeri doslovno su novi eTruck testirali korak po korak, danju i noću pod najtežim uvjetima!”, kaže dr. Frederik Zohm, član izvršnog odbora za istraživanje i razvoj u MAN Trucks & Bus.
Dodaje i kako je razina zrelosti vozila već iznimno visoka i da razvojni tim radi s velikom strašću na daljnjim ispitivanjima kako bi kupcima pružili optimalni proizvod za prelazak na cestovni teretni prijevoz bez CO2. Oko 30 testnih inženjera hrabro se borilo s polarnom zimom i ledenom hladnoćom, snježnim olujama i samo nekoliko sati dnevnog svjetla tijekom otprilike četiri mjeseca, sve kako bi novi MAN eTruck doveli dalje prema spremnosti za serijsku proizvodnju.

U tom procesu su testirali sveukupno upravljanje energijom, upravljanje hlađenjem i toplinom baterijskih paketa, interakciju i kontrolu komponenti pogonskog sklopa, kao i ponašanje punjenja u ekstremnim zimskim uvjetima, između ostalog, na četiri prototipa s različitim konfiguracijama baterije, e-motora, prijenosa, osovine i kabine, za skorašnju serijsku proizvodnju. “Interdisciplinarni timovi ključ su da eTruck bude spreman za sve zahtjeve kupaca i radne uvjete. Naš je cilj moći električnim putem pokriti veliki dio današnjeg portfelja aplikacija s novim eTruckom!” objašnjava Rainer Miksch, potpredsjednik za testiranje vozila, MAN Truck and Bus.
Kaže i kako će tako prijevoz hladnjačom na velike udaljenosti bez CO2 u klasičnoj kombinaciji s poluprikolicom biti jednako moguće kao i prikupljanje mlijeka od farmera električnom cisternom, a pogotovo tiho i bez emisija odlaganje otpada u gradu. Zimski test bio je samo početak niza brojnih testova vozila i komponenti kroz koje će provesti novi MAN eTruck na putu do lansiranja na tržište.

Baterije moraju dokazati otpornost na otvorenu vatru, uranjanje u vodu i slobodan pad na tlo, a pojedine komponente kao i cijelo vozilo moraju proći zahtjevne crash testove. Pored toga, mjerenja buke i ispitivanja elektromagnetske kompatibilnosti samo su neke od brojnih nadolazećih validacija koje će kamion učiniti spremnim za serijsku proizvodnju. Osim toga, novi eTruck će na europskim cestama prevaliti stotine tisuća kilometara u neprekidnom radu. Uz zimsko testiranje, to također uključuje takozvano testiranje na vrućoj zemlji na jugu Španjolske s vanjskim temperaturama znatno iznad plus 40 stupnjeva i pod jakim sunčevim svjetlom.
To ekstremno zagrijava komponente i postavlja vrlo specifične zahtjeve za kontrolu temperature baterija, sustav upravljanja punjenjem i komponente pogonskog sklopa. Rainer Miksch kaže i kako ispunjavanje ponekad iznimno različitih radnih uvjeta s obzirom na različite primjene kod kupaca su fina umjetnost razvoja komercijalnih vozila. “Ali sada kada je eTruck više nego ispunio naša očekivanja u zimskim testiranjima, cijeli tim za testiranje i razvoj već se raduje nadolazećim validacijama i ljetnim testiranjima kako bismo došli korak bliže velikoserijskoj proizvodnji električnog kamiona!”, dodaje.