Peti blizanac: Fiat predstavio novi Doblò

Jedan auto s dva karaktera upravo je predstavljen u svojoj trećoj generaciji. S novim Doblòom u putničkoj verziji Fiat Professional cilja na obitelji, dok je furgon (dostupan kao van ili crew cab) namijenjen profesionalnim korisnicima.

Još jedan bratski model iz ponude Stellantisa i suradnje s Toyotom je spreman. Nakon dvije uspješne generacije, i 22 godine proizvodnje Doblò više nije samostalni model već derivat zajedničkog “obiteljskog” malog vana. Sukladno novoj filozofiji matičnog Stellantisa, van će imati klasične ICE motore i električnu izvedbu, dok je u putničkoj verziji dostupan samo kao električni model, E-Doblò. To je treći električni model za Fiat, nakon debija New 500 i E-Ulysse, i treće je električno vozilo za Fiat Professional, nakon E-Ducata i E-Scuda.

U putničkoj verziji, moći će, kažu, zadovoljiti potrebe cijele obitelji. Unutarnja konfiguracija s tri pojedinačna sjedala u drugom redu, koja se mogu preklopiti kako bi se povećao kapacitet prtljažnika, jamči maksimalnu svestranost i prostranost. Isofix sustav standardno dolazi na sva tri stražnja sjedala. Dodatno će imati Magic Top, krov s prozorima koji pruža više prostora u pretincima za odlaganje, a ima i uzdužni prozirni pretinac. Posebno je praktična krovna polica koja je dostupna ne samo iznutra, već i s vanjske strane vozila.

Dostupan je u dvije duljine i tri različite konfiguracije – VAN, Crew Cab i Combi. Kako navode u Fiatu, brojne praktične značajke teretnoj verziji daju maksimum u smislu modularnosti, održivosti i sigurnosti, čineći ga još pouzdanijim, svestranijim i fleksibilnijim suradnikom. Tako, recimo, opcija “Magic Cargo” omogućuje povećanje volumena teretnog prostora za 0,5 m3 i mogućnost utovara dugih predmeta kao što su cijevi ili ljestve duljine do 3,4 metra.

Nadalje, na suvozačevoj strani moguće je podići sjedalni dio i koristiti pretinac ispod za smještaj kutija ili lomljivih predmeta, čineći kabinu još prostranijom. Dostupan je i središnji zakretni stol za pretvaranje Doblòa u mobilni ured. Magic Mirror je, s druge strane, 5-inčni digitalni retrovizor koji omogućuje tri različita pogleda: retrovizor, potpuni pogled na područje mrtvog kuta i stražnju kameru, osiguravajući furgonu bolju vidljivost i veču sigurnost.

Ugradba baterijskog paketa nije uvjetovala nikakve strukturne promjene na vozilu; električni Doblò je dostupan u istim dimenzijama, značajkama i konfiguracijama kao i verzije s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE). E-Doblò nudi nosivost do 800 kg i mogćnost utovara dvije euro-palete. U verziji s toplinskim motorom nosivost doseže i do jedne tone. Verzija s dugim međuosovinskim razmakom doseže, zahvaljujući Magic Cargu, maksimalnu zapreminu od 4,4 m3.

Verzija Crew Cab Van s dugim međuosovinskim razmakom omogućuje veliku modularnost i različite moguće konfiguracije između mjesta za sjedenje i utovarnog prostora, zahvaljujući kliznoj pregradi koja omogućuje da se prema potrebi poveća utovarni prostor ili podigne drugi red sjedala. Magic Plug, dostupan samo na E-Doblòu, omogućuje koristiti električnu energiju iz baterije za posebne potrebe kao što su dodatni hladnjak ili za električne alate.

Dostupna su dva 1,5 litrena dizelska motora: verzija od od 100 KS s ručnim mjenjačem, odnosno sa 130 KS koji je dostupan s ručnim ili 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Benzinsku ponudu čini turbopunjeni 1,2-litreni 3-cilindraš od 110 KS. E-Doblò opremljen je elektromotorom od 100 kW (136 KS) i 20 Nm, dok baterija od 50 kWh omogućuje više od 280 km autonomije prema WLTP ciklusu. Nudi “Quick Charge Mode” punjenja snage do 100 kW, koji omogućuje punjenje istosmjernom strujom do 80 % baterije u samo 30 minuta.

Vozač može birati između različitih načina rada: Normal, Eco i Power. Svaki način rada mijenja odziv vozila u vožnji, poboljšavajući i optimizirajući performanse: “Normalno” se preporučuje za vožnju u redovnom prometu; “Eco” poboljšava potrošnju goriva, a “Power” poboljšava vršnu snagu vozila.

Interijer je već poznat iz kvarteta Berlingo/Combo/Partner/Proace City, ugodan, praktičan i ergonomičan. Opremljen je aktivnim sigurnosnim i sustavima asistencije, pa cjelokupni paket ukupno ima 17 sigurnosnih značajki i sustava ADAS (Napredni sustavi pomoći vozaču), koji ga stavljaju na vrh segmenta. Standardno se na verziji Passenger dobije automatsko prepoznavanje prometne signalizacije i aktivna sigurnosna kočnica koja se aktivira kako bi se smanjio rizik od sudara.

Tu su i Lane Keeping Assist, koji upozorava vozača ako vozilo napusti traku i zatim postupno vraća vozilo u ispravan položaj, te upozorenje na umor vozača. Posebno koristan je head-up displej. U novoj generaciji Doblò nakon 22 godine seli iz Turske, i od sad će se proizvoditi u tvornici Stellantisa u Španjolskoj (Vigo). Razlog je logičan, popunjavanje vlastitih kapaciteta. Na objavu ove vijesti dionice Tofasa su odmah pale za sedam posto jer su očekivali kako će još neko vrijeme moći proizvoditi aktualni model, ali u Stellantisu s tom idejom i nisu bili oduševljeni.

Comments

comments