Novi Multivan imat će mjenjač Shift-by-wire

Ono što je zajedničko, usađeno u DNA svakog multivana do sada, je praktični prostor sprijeda kako bi se bez problema moglo prijeći u stražnji dio vozila, a u novom Bulliju to je riješeno na najsuvremeniji način

U novom Multivanu, koji se u Volkswagenovoj nomenklaturi modela vodi kao luksuzna limuzina (poput Mercedesove V klase) nema više klasične ručice mjenjača. Cilj: olakšati vožnju i povećati prostor. Prva i druga generacija ovog najprodavanijeg vozila – T3 i T4 – bile su opremljene konvencionalnom ručicom mjenjača s dugim vratilom. U trećoj i četvrtoj generaciji Multivana – T5 i T6 – ručica je premještena na ploču s instrumentima. To je optimiziralo prolaz do stražnjeg dijela vozila, što je tipična karakteristika Bullija. Međutim, može biti i bolje, što će uskoro pokazati novi Multivan.

Skica interijera novog Multivana

Međusobno djelovanje elektronike i softvera omogućuje nove funkcije vozila. U sljedećoj generaciji Multivana, Volkswagen gospodarska vozila koriste ovu međusobnu interakciju da transformiraju ručicu mjenjača u prekidač i tako smanje taj sklop. Tehnologija koja stoji iza toga je Shift-by wire, odnosno elektroničko prenošenje signala promjene stupnja prijenosa. Preduvjet za to je da vozilo bude opremljeno mjenjačem s dvostrukom spojkom, DSG. Jer tamo gdje više nema ručnog mjenjača, više nije potreban prostor za prijenosni mehanizam, uključujući ručicu. 

Prekidač mjenjača je sada između upravljača i središnjeg ekrana

Umjesto toga, sada je dovoljan mali prekidač. Ergonomski je savršeno integriran u novu ploču s instrumentima s desne strane upravljača. Pored toga, konvencionalna ručica ručne kočnice također je poslana u povijest, od sada se ručna kočnica aktivira elektronički tipkom ili automatski. I tako se prostor između vozačkog sjedala i suvozačevog sjedala još više povećava. Tako se može brzo uskočiti straga i pobrinuti za djecu tijekom zaustavljanja, ili recimo uzeti nešto iz hladnjaka.

Comments

comments