Nova šasija Mercedes-Benz Super Padron O 500 R 1830

Bunite se na gužvu u autobusu? E pa Mercedes je za brazilsko tržište predstavio dvoosovinsku šasiju za urbane nadogradnje duljine do 14 metara i prijevoz do ravno 100 putnika

Mercedes-Benz do Brasil proširuje svoj portfelj vozila novim Super Padronom O 500 R 1830. Šasija se može opremiti urbanim nadogradnjama duljine do 14 metara i nudi prostor za do 100 putnika. Super Padron je stoga posebno pogodan za sustave javnog prijevoza s odvojenim trakama za autobuse, poput onih u Belo Horizonteu, Recifeu, Porto Alegreu i Curitibi, kao i drugim većim gradovima Latinske Amerike. Riječ je o dvoosovinskoj šasiji s pogonom 4×2 koja je, što se tiče operativnih troškova, ekonomičnija od 15-metarskih varijanti 6×2 od lokalnih konkurenata, jer nema potrebe za održavanjem dodatne upravljane osovine. Autobusne tvrtke stoga njome dobijaju gotovo isti putnički kapacitet zajedno s većom profitabilnošću.

Imaju izbor između tri varijante: onu s najdužom karoserijom (14 metara) koja pruža prostor za do 95 putnika (64 stojeća, 30 sjedećih i jedna invalidska kolica) ili verziju za 90 putnika (60 stojećih, 29 sjedećih, jedna invalidska kolica). Ove su opcije pogodne za duže rute na kojima putnici sjede dulje vrijeme. Sljedeća varijanta karoserije, duljine 13,6 metara, nudi prostor za do 100 putnika (76 stojećih, 23 sjedećih i jedna invalidska kolica). Ova je verzija pak posebno prikladna za rute na kojima putnici češće ulaze i izlaze iz autobusa. Autobusne kompanije tako mogu fleksibilno dizajnirati različite verzije kako bi ih precizno prilagodili odgovarajućim prijevoznim zahtjevima.

Super Padron isporučuje se tvornički s podignutim podom i može koristiti karoserije s do pet vrata (troja vrata s desne strane, dva vrata s lijeve strane). Šasija je kompatibilna s podignutim platformama koje se koriste u BRT sustavima, od 920 mm, a također je opremljena sustavom kneeling. Dakle, nudi udoban i siguran pristup za putnike i korisnike invalidskih kolica. Sa straga postavljenim motorom dobiven je veći prednji prevjes koji omogućuje još lakši pristup prednjem dijelu vozila i istovremeno rezultira sa smanjenjem buke koja se čuje u vozačevom prostoru.

Nova šasija projektirana je na osnovi postojeće gradske šasije O 500 i ima dopuštenu bruto težinu od 19,6 tona, dok je pogonski motor OM 926 LA s 310 KS. Daljnje značajke uključuju tvornički automatski mjenjač ZF Ecolife AP1200 s integriranim retarderom i automatskom funkcijom hill-holder. Potpuni zračni ovjes s dva prednja i četiri stražnja zračna jastuka jamči visoku udobnost za putnike, kao i opuštene radne uvjete za vozača. Tijekom pandemije urbani segment u Brazilu pretrpio je značajan pad broja putnika pa brazilske autobusne tvrtke stoga traže posebno ekonomična i svestrana rješenja pri kupnji novih vozila. Upravo je to ono što je potaknulo razvoj ove šasije. To je isplativ način prijevoza trenutačno malog broja putnika, a istodobno, spreman je nositi se s neočekivanom gužvom.

Comments

comments