Nova mladost popularnog Mazdinog SUV-a

Popularni SUV C segmenta CX-5, u znatno dotjeranom izdanju stiže sredinom 2022., a kako kažu u Mazdi, promjene će obuhvatiti sve ključne točke, od dizajna, preko komfora, pa do naprednih sigurnosnih sustava

Konstantna poboljšanja i unapređenja ovog popularnog SUV-a prepoznata su i kod kupaca, pa je CX-5 postao ključni Mazdin model koji čini oko 21% godišnje prodaje tvrtke na Starom kontinentu. Novo izdanje već na prvi pogled djeluje uvjerljivije i ozbiljnije, nova je 3D prednja maska, redizajnirana su prednja i stražnja svjetla, a u ponudu je dodana i nova boja karoserije Cirkon Sand. Najviše je izmjena u interijeru i novoj filozofiji koncepcije paketa opreme kojima se ne definira samo opremljenost, već i vanjski izgled i ukupni karakter vozila.

Tri su nove razine opreme; Newground izvana kombinira srebrne ukrasne letvice s crnim kućištima vanjskih retrovizora, limeta zelenim detaljima na prednjoj rešetki i 19-inčnim aluminijskim naplatcima. Iznutra su presvlake od antilopa s limeta zelenim šavovima i okvirima otvora ventilacije. Oprema Homura 2 ima sportski predznak, sa sjajno crno lakiranim vanjskim elementima, što karoseriji daje robusniji, sportski izgled. Alu naplaci od 19-inča su lakirani su u crnu metalik boju, a prednja rešetka ima crvene detalje. Crveni šavovi ukrašavaju crna kožna sjedala, upravljač, ručicu mjenjača i obloge vrata.

Oprema Takumi Plus, pak kombinira jedinstvenu, jednobojnu vanjštinu koja ističe dinamične oblike dizajna Kodo. Briljantno sjajna srebrna boja 19-inčnih naplataka naglašava ‘metalni’ izgled automobila. Unutrašnjost je presvučena mekanom Nappa kožom uz luksuzne teksture obloga od pravog drveta. Interijer je, pored ostalih detalja, obogaćen bežičnim punjenjem telefona na središnjoj konzoli, dok su dvodijelna podnica prtljažnika, koja se može preokrenuti, i prag prtljažnika, na istoj razini radi lakšeg utovara. Modeli s opremom Newground također imaju podnicu prtljažnika s vodootpornom stranom za mokre ili prljave predmete.

Mazdina Skyactiv arhitektura vozila nove generacije sada je primijenjena na novi CX-5, unaprjeđujući karoserijsku strukturu, ovjes i sjedala s ciljem poboljšanja udobnosti vožnje i smanjenja umora i na duljim putovanjima. Buka s ceste također je znatno smanjena, osobito pri vožnji po grubim površinama poput makadama. O motorima i izmjenama na tom polju, za sada još nema riječi, no zna se kako će s novim modelom biti predstavljen i Mazdin ‘Intelligent Drive select’ (Mi-Drive), koji vozaču omogućuje odabir najprikladnijeg pretprogramiranog načina vožnje putem kromiranog prekidača postavljenog pored ručice mjenjača.

Neke verzije opremljene i-Activ pogonom na sva četiri kotača dodatno imaju način rada Off-Road, namijenjen vožnji po neutabanim stazama te skliskoj ili zasniježenoj cesti. Sigurnosti doprinosi i unaprijeđeni zbir sustava asistencije i-Activsense koji sada uključuje i Cruising & Traffic Support (CTS). Taj sustav pomaže smanjenju umora vozača pomažući pri ubrzavanju, kočenju i upravljanju kada zaglavi u prometnim gužvama. Neke verzije opremljene i-Activ pogonom na sva četiri kotača dodatno imaju način rada Off-Road, namijenjen vožnji po neutabanim stazama te skliskoj ili zasniježenoj cesti. 

Tu su i adaptivna LED prednja svjetla (ALH), također poboljšana kako bi pružila bolju kontrolu nad raspodjelom svjetla i smanjila napor za vrijeme vožnje noću. Novi model bit će službeno uveden u prodaju sredinom sljedeće godine, kada će biti poznato više detalja, pa i cijene. No, do tada je ljubiteljima Mazde na raspolaganju aktualni model CX-5 s bogatim paketom opreme Challenge za atraktivnih 199.900 kuna, te uz mogućnost plaćanja na tri jednake godišnje rate.

Comments

comments