Nova, isključivo električna, VDL Citea

Kako zajednički prijeći na održiviji prijevoz, a da se pritom ne izgubi iz vida profitabilnost i učinkovitost uz nova pametna prijevozna rješenja, prikazao nam je VDL Bus & Coach iz Belgije, tijekom on-line prezentacije

U tvrtki VDL Bus & Coach imaju jasnu viziju budućnosti mobilnosti i stalno su u pokretu kako bi se fleksibilno predvidjeli novi trendovi. Svaka je situacija drugačija te iz tog razloga razvijaju autobuse koji su jedinstveni kao i njihovi kupci i putnici, a kojima se optimalno udovoljava potrebama i zahtjevima. i to ne standardnim proizvodom, već fleksibilnim rješenjima za specifične situacije, uz posebnu pozornost usmjerenu na sigurnost, udobnost i luksuz. Ali, ne samo za putnike, već i za vozača kao najbitniju kariku u prijevozu.

Vođena tim premisama, konstruirana je i u četvrtak putem weba predstavljena nova generacija obitelji autobusa VDL Citea nulte emisije. Na temelju VDL vizije razvijen je koncept autobusa u potpunosti zasnovan na električnom pogonu, spreman za budućnost u kojoj su nulte emisije samo po sebi razumljive. Novim gradskim autobusom VDL Bus & Coach predstavlja inovativnu jednodijelnu kompozitnu konstrukciju bočne stranice koja smanjuje masu vozila, dok su baterije standardno integrirane u pod vozila.

Isporučivat će se u četiri duljine, i to kao niskopodni autobusi (NF)  od 12.200 mm i zglobni 18.100 mm, te kao niskoulazni (NL) dužine 12.200, 13.500 i 14.900 mm. Bit će 15% lakši od aktualne generacije, a što se tiče dometa, rečeno je kako “sva vozila mogu prijeći udaljenost od 500 do 600 kilometara tijekom cijelog razdoblja uporabe”. Čak i u lošim vremenskim uvjetima (-15 Celzijevih stupnjeva), i dalje može voziti 250 kilometara 100% električno. VDL Citea od 12,2 metra ima mogućnost ugradnje baterije kapaciteta 490 kWh. Autobus pritom ima različite klimatske zone, koje doprinose smanjenoj potrošnji energije, a istovremeno optimiziraju udobnost.

Vozač može stvoriti vlastitu toplinsku zonu pomoću dodatnog grijača kabine koji ga opskrbljuje toplim zrakom oko nogu i trupa. To mu omogućuje da sam postavi ugodnu temperaturu od 17 do 27 stupnjeva. Kako bi mogao postaviti različite klimatske zone, VDL Bus & Coach je razvio vlastiti sustav toplinske pumpe, koji osigurava optimalnu temperaturu na različitim mjestima u vozilu. 60% topline dolazi preko poda. Standardno korištenje dvostrukog stakla smanjilo je potrošnju energije za 10%. Pored toga, prigušuje se buka izvana i dolazi do manje kondenzacije.

Nova generacija autobusa proizvodit će se u novoj tvornici u gradu Roeselare, i pogonu VDL Bus Valkenswaard. Proizvodnu liniju opskrbljivat će VDL-ova pouzdana mreža proizvodnih pogona u Nizozemskoj i Belgiji. Dok drugi proizvođači autobusa sve više svoju proizvodnju premještaju u zemlje s niskim plaćama, VDL svjesno odlučuje nastaviti proizvoditi svoje autobuse u zapadnoj Europi. Blizu kupaca, CO2 neutralan i s održivim proizvodnim metodama. Ušli su i u dvogodišnje partnerstvo s Unicefom, kako bi zajedno s Organizacijom Ujedinjenih naroda za prava djece mapirali sve dijelove opskrbnog lanca i radili na tome da sirovine koje se koriste u proizvodima VDL-a (pogotovo litij u baterijama) budu Fair Trade, bez dječjeg rada.

Iako nas svaki novitet na tržištu veseli, ne možemo zaobići činjenicu kako je ovakav način on-line prezentacija ustvari tužan i kako je zapravo pomalo dosadno sjediti sam u uredu i buljiti u ekran računala tijekom svjetske premijere novog autobusa. U normalnim okolnostima bili bismo kao novinari na mjestu premijere uživo, osjetili bismo atmosferu i vidjeli novi autobus. Umjesto toga moramo mirno sjediti i čekati pozive u jesen, jer povoljnija situacija je svakako pred nama… Iz VDL-a već su nam najavili reprizu premijere, uživo u Belgiji u studenome. a više donosimo u jednom od narednih brojeva magazina Transport.

Tekst Goran Kekić Foto VDL Bus & Coach

Comments

comments