Nova generacija popularnog Ford Rangera

Ford je prvo predstavio model za australsko tržište, dok će ovaj globalni pickup, u gotovo identičnom obliku u Europi biti predstavljen potkraj 2022. Prve primjerke ne treba očekivati na cestama prije početka 2023. godine

Predstavljanje Rangera u Europi se pred 11 godina pokazalo kao pun pogodak. Posebno se svidio kupcima u Europi, pa je danas ovaj Ford najprodavaniji pick-up na Starom kontinentu. Prema podacima s kraja rujna, od početka godine prodano je 45.539 primjeraka, koji su zauzeli čak 39,9% tržišnog udjela. Aktualno izdanje je i izabrano za Pickup godine 2020/2021., no kupcima u SAD-u je Ranger gotovo nepoznat. Naime, s druge strane “bare” najtraženiji pick-up je Ford F-150, koji je ujedno i najprodavaniji pick-up u svjetskim razmjerima.

Potpuno novo izdanje ovog globalnog pickupa je i ovog puta prvo predstavljeno na australskom tržištu, dok će europska verzija ugledati svjetlo dana tek potkraj 2022. godine. Prve primjerke tako ne treba očekivati na cesti prije početka 2023. godine. Nova generacija je pompozno najavljivana iz više razloga. Naime, Ford je dogovorio suradnju s Volkswagenom, pa će ovaj pickup dijeliti šasiju i elemente karoserije s budućim Amarokom, što je dodatni plus za oba proizvođača..

Usvajajući evolucijski dizajn s prednjom maskom u stilu Mavericka s LED prednjim svjetlima u obliku slova C, novi pickup skriva dosta važnih promjena ispod svoje kože. Fordovi inženjeri su razvili potpuno novu šasiju, koja u odnosu na prethodnu generaciju ima 50 mm duži međuosovinski razmak i također, šira je za 50 mm, pa se svojom veličinom gotovo može usporediti s većom šasijom koja nosi F-150. Zbog većih dimenzija, novi Ranger će nuditi više prostora u tovarnom prostoru i kabini, pogotovo za noge tri putnika na stražnjoj klupi.

Prostraniji prostor za teret je dovoljno velik da primi veliki list šperploče za gradnju ili paletu pune veličine. Pomnije promatranje otkriva ugrađene bočne stepenice iza stražnjih kotača za lakši pristup teretnom prostoru. Kad smo kod toga, može biti obložen čvrstom plastičnom oblogom za koju Ford obećava da će izdržati test vremena zahvaljujući svojoj robusnoj konstrukciji. Kako bi se povećala praktičnost, Ranger 2022 dobiva dodatne točke za vezivanje, postavljene na čelične cijevi kako bi se lako osigurao vrjedniji teret.

Od drugih korisnih značajki dobiva osvjetljenje od 360 stupnjeva i pametna vrata prtljažnika koja mogu poslužiti kao mobilni radni stol s ugrađenim ravnalom. Kabina je potpuno izmijenjena. Sprijeda u sredini je informacijsko-zabavni sustav SYNC4 sa zaslonom osjetljivim na dodir od 10,1 ili 12 inča. Također, kako bi bio ukorak s vremenom, dobija potpuno digitalnu ploču s instrumentima. Nestala je i glomazna ručica mjenjača iz prethodne generacije, a zamijenio ju je električni kontroler s daleko modernijim dizajnom.

Također tu su još i redizajnirani birač načina vožnje (do šest opcija) i električna ručna kočnica, kao što i očekujemo od vozila koje dolazi 2022. Ford kaže da će se vozač i putnici osjećati kao da su u običnom automobilu, a ne u komercijalnom vozilu zahvaljujući materijalima mekim na dodir i bogatoj opremi. Za ugodniju vožnju, stražnji amortizeri pomaknuti su izvan nosivog okvira. Ažuriranja sustava se obavljaju bežično (Ford Power-Up) i daju vlasnicima mogućnost korištenja aplikacije za pametne telefone za daljinsko upravljanje sveobuhvatnom već spomenutom rasvjetom.

Kupci će moći birati između dvije postavke pogona na sva četiri kotača, bilo da je riječ o elektroničkom sustavu promjene prijenosa u vožnji ili sofisticiranijem 4X4 sustavu. Što se motora tiče, stari redni 5-cilindarski 2,5-litreni dizel zamijenjen novim 3.0 V6 turbodizelašem za kojeg detaljniji podaci još nisu objavljeni, kao ni za manji četverocilindarski, 2,0-litreni dizel kojeg poznajemo iz Transita, a koji će se nuditi s jednim ili dva turba i tri opcije snage.

Na nekim tržištima Ranger će biti ponuđen i s 2,3-litrenim EcoBoost benzinskim motorom. Ovisno o konfiguraciji vozila i vrsti motora ugrađenog ispod haube, imat će ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa ili automatski s istim brojem stupnjeva prijenosa, te najnoviji 10-stupanjski automatski. Ovisno o tržištu bit će dostupan u dvije osnovne verzije – šasija s kabinom, odnosno pickup, te s tri karoserije i više paketa opreme.

To su XL, XLS, XLT, Sport i Wildtrak, uz Single, Super i Double Cab karoseriju te 4×2 Low Rider, 4×2 Hi-Rider i 4×4 Hi-Rider guises. U Fordu još razmatraju hibridnu i potpuno električnu verziju. Kupci u Europi moći će personalizirati svoj novi Ranger s nizom od preko 150 potpuno tvornički podržanih radnih, urbanih i avanturističkih dodataka, uključujući i one koji su razvijeni u suradnji s globalnom off-road ikonom, ARB 4×4 Accessories.

Naravno, ponudu će u dogledno vrijeme oplemeniti i Raptor, jači i još opasnijeg izgleda. Proizvodnja Rangera će krenuti početkom sljedeće godine u Fordovim tvornicama na Tajlandu i Južnoj Africi, no Europljani ga neće moći naručiti prije kraja 2022., s time da se na prve isporuke kupcima na Starom kontinentu računa početkom 2023. godine.

Comments

comments