Neumorna radnica u rudniku

Švedska rudarska tvrtka Boliden pustila je u rad svoj novi električni kamion ukupne mase od čak 74 tone. Staje samo kad treba napuniti baterije, a dnevno preveze više od 2000 tona rude

Novi električni kamion koji je Boliden kupio od Scanie sredstvo je koje će pomoći da ta rudarska tvrtka smanji emisije CO2 za 40 posto do 2030. godine. Svakodnevno je u pokretu između rudnika Renströmsgruvan i tvornice Koncentrator u Bolidenu. S ukupnom težinom od 74 tone to je uistinu težak transport, a kamion dnevno preveze 2000 tona zlatne rudače. U pogonu je čak 19 sati dnevno, a jedina stanka dolazi kada treba napuniti baterije. “Želimo da ovaj kamion vozi što je više moguće. Kada ga je potrebno napuniti koristimo druga vozila, ali ovo je naš prvi izbor za prijevoz na ovom pravcu” kaže Peter Bergman, generalni direktor tvrtke Boliden.

Ovo je prvi od nekoliko Bolidenovih operativnih pravaca na javnim cestama koji će biti elektrificirani, a tvrtka to vidi samo kao prvi korak prema održivijem prijevozu te želi u budućnosti koristiti više električnih vozila. “Kada znamo da ovakav kamion radi u ovom zahtjevnom okruženju, želimo uključiti prijevoz do topionice i iz drugih rudnika u tom području”, nastavlja Bergman. Scania usmjerava Boliden kako optimizirati radni tijek za koji se koristi trenutni kamion, a također istražuje koje su mogućnosti pred njima. Rješenja ovog elektrificiranog kamiona temelje se na tehnologiji koja se koristi za kamione koji se trenutno proizvode u Scanijinim tvornicama, ali s dodanim jačim komponentama.

Comments

comments