Nemilosrdna testiranja električnog Transita

Uoči europskog testiranja prototipova s klijentima, koji počinju tijekom ljeta, Ford je otkrio program “testa mučenja” koji je E-Transit morao podnijeti, kako bi se jamčilo da je jednako čvrst i izdržljiv kao i njegovi kolege s dizelskim pogonom

Ford testira električni Transit intenzivno kao i svaki drugi svoj model; tortura koju prolazi ekvivalentna je 10 godina korištenja i 240.000 kilometara vožnje komprimiranih u svega 12 tjedana! Raspored je testna vozila slao u nemilosrdne zimske uvjete u Michiganu u SAD, zatim na vožnju po ogromnim rupama i neravnim podlogama na Fordovom poligonu Lommel u Belgiji, dok je simuliranje topline, vlage i nadmorske visine obavljeno u testnoj komori u Kölnu.

Prema riječima Andrewa Mottrama, glavnog inženjera programa E-Transit u Ford of Europe, po pitanju protokola testiranja potpuno električni E-Transit nije ništa drugačiji od standardnog. Tjera ga se do krajnjih granica u kontroliranim testnim okruženjima kako bi bili sigurni da će pouzdano služiti kupcima dok svoje poslovanje prebacuju na potpuno električnu energiju. Tu je uključena i Fordova komora za testiranje u prirodnom okolišu, u kojoj se mogu stvoriti uvjeti koji se kreću od -35 do preko 40 stupnjeva Celzija.

Dva tjedna je E-Transit je bio podvrgnut punom sjaju od 28 reflektora sa žaruljama od 4000 vata, tijekom kojih je pažljivo ispitana i optimizirana učinkovitost baterijskog sklopa hlađenog tekućinom. Pored toga, trajnost posebno konstruiranog stražnjeg ovjesa E-Transita, sa spiralnim umjesto lisnatim oprugama (za lakšu ugradnju straga elektromotora od 198 kW/269 KS i 430 Nm) – testirana je opetovanom vožnjom kroz blatne i slane kupke kako bi se osigurala njegova otpornost na koroziju, prije nego što je motor radio neprekidno 125 dana bez zaustavljanja.

U slučaju da nekome sve ovo nije dovoljno, E-Transit će uskoro započeti probe s europskim kupcima. To će biti komunalne tvrtke, supermarketi i sektor dostave u “posljednjoj milji” širom Njemačke, Norveške i Velike Britanije. Testovi će uključivati ​​verzije E-Transit Van i šasiju s kabinom i nadogradnjama hladnjače i furgona. Kao dio Fordove investicije od 30 milijardi dolara u elektrificirana vozila, predviđa se da će ponuditi doseg od 350 km prema WLTP normi, zahvaljujući bateriji od 67 kWh.

Brzo istosmjerno punjenje može postići dopunu od 15 do 80% za otprilike 34 minute, dok se potpuno punjenje može isporučiti preko izmjenične struje za oko 8,2 sata. Ford sugerira da E-Transit može smanjiti troškove vlasništva flotnog operatera za približno 40% u usporedbi s modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem, zahvaljujući nižim računima za pogonsko gorivo i održavanje. Kad se tome doda nosivost do 1.616 kg za Van verzije i 1.967 kg za šasiju s kabinom, jasno je da će Transit electric postati ozbiljan igrač na tržištu električnih kombija. U prodaju kreće početkom 2022. godine, a kod nas stiže tijekom proljeća.

Comments

comments