Movanovo novo ruho

Nakon preuzimanja od strane koncerna PSA, te kasnijeg spajanja s FCA u Stellantis, bilo je samo pitanje vremena kad će iz ponude Opela ispasti veliki van Movano, nastao na temelju Renault Mastera. Novi Movano je tu, pa i u električnoj verziji

Nakon što je Vivaro prestao biti Renault Trafic s munjom na nosu, red je konačno došao i na najveći van iz ponude njemačkog proizvođača. Osim što je sada baziran na uspješnom trolistu Ducato/Jumper/Boxer, njegova električna verzija, Movano-e, prvi je BEV njemačke marke u segmentu velikih kombija. Nova generacija Movana s dizelskim motorima, kao i električnim pogonom, najkonkurentnija je ponuda koju je Opel do sada dao u ovom segmentu tržišta lakih gospodarskih vozila (LCV). Za svaki prijevozni zadatak postoji verzija Movana – od prijevoza ljudi i gradskih dostava do rashlađene robe i kampera. Čvrst i robustan karakter vozila ogleda se u dizajnu, koji istovremeno vizualizira njegovu dinamiku i veliku učinkovitost.

Predstavljajući impresivne podatke o teretnom prostoru, nosivosti i bruto težini vozila, u kombinaciji sa širokim rasponom verzija karoserije, više duljina i visina, nova generacija Movana bit će od samog početka prodaje dostupna ne samo uz moderne, snažne i izdržljive dizelske motore, već i s baterijskim električnim pogonom s nula emisija. Novi Movano i Movano-e stići će u Opelove salone kasnije tijekom godine. Važno za profesionalce i upravitelje voznog parka: Movano-e bez emisija ne traži kompromise i stoga predstavlja pravu alternativu vozilima s konvencionalnim pogonom.

Opel Movano-e (2021)

Električni pogonski sustav isporučuje 90 kW (122 KS) i 260 Nm okretnog momenta, s najvećom brzinom koja je elektronički limitirana na 110 km/h. Ovisno o varijanti modela, kupci mogu birati između litij-ionskih baterija od 37 kWh i 70 kWh za dosege (ovisno o profilu vožnje i prevladavajućim uvjetima) do 117 odnosno 224 kilometra u kombiniranom ciklusu WLTP. Baterije su upakirane ispod podnice teretnog prostora, ne smanjuju njegov volumen, i također olakšavaju vožnju zavojima i stabilnosti na jakom vjetru. Sofisticirani sustav regenerativnog kočenja koji vraća energiju proizvedenu kočenjem ili usporavanjem, dodatno povećava njegovu učinkovitost.

Uz električni pogon, turbodizelski motori se ubrajaju među najbolje na tržištu zbog visoke učinkovitosti goriva i niske emisije CO2. Izlazna snaga motora od 2,2 litre – koji su svi u skladu sa strogim Euro 6d standardom emisije – kreće se od 88 kW (120 KS) do 121 kW (165 KS). Visoki okretni moment proteže se od 300 NM pri 1.500 o/min do 370 Nm pri 1.750 o/min. Pogon je na prednje kotače, dok su svi motori upareni sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačima. Temeljen na sjajnoj i prilagodljivoj platformi, novi Movano nudi odličnu nosivost i niske ukupne troškove vlasništva, kao i širok raspon karoserija i teretnih opcija.

Kupci vana mogu birati između četiri duljine (L1-4) i tri visine (H1-3), s maksimalnim volumenom u rasponu od 8,0 do 17 kubičnih metara. Vrata varijante H3 visoka su 2,03 metra – najviša u klasi. Zajedno sa stražnjim vratima koja se otvaraju do 180 stupnjeva (opcionalno se mogu proširiti na 270 stupnjeva), čine Movano posebno jednostavnim za utovar. Raspon bruto težina vozila (GVW) jedan je od najširih u ovoj klasi, proteže se od 2,8 do 4,0 tone, dok nosivost doseže najviše 2,1 tone. S visinama pragova od samo 494 milimetara, širinom od 1422 mm između blatobrana i 1870 mm između unutarnjih stranica, teretni prostor novog velikog Opelovog kombija predstavlja mjerilo za svoje rivale.

Standardna kabina ima jedan red s tri sjedala, dok drugi red opcijske kabine (crew cab) nudi sjedeća mjesta za dodatna četiri putnika. Kako bi udovoljio posebnim zahtjevima, Movano je dodatno dostupan kao kabina na šasiji, dvostruka kabina na šasiji i podnica s jednim redom s tri sjedala. Opelov novi LCV idealna je osnova za široku paletu specijalnih konverzija, poput kipera, sandučara i kampera. Vrhunski sustavi asistencije pružaju zaštitu ne samo vozačima, posadi i putnicima, već i ostalim sudionicima u prometu. Opsežni popis, s kojeg je većina stavki standardna oprema, uključuje automatsku sigurnosnu kočnicu, upozorenje na mrtvu točku, kontrolu spuštanja nizbrdo i upozorenje na izlazak iz trake.

OpelConnect, aplikacija myOpel i sustav mobilnosti Free2Move Services nude posebna rješenja za laka gospodarska vozila, uključujući i ona električna. Usluge su dostupne putem aplikacija. Funkcija Charge My Car iz aplikacije Free2Move Services omogućuje pristup punionicama u čitavoj Europi, uključujući i plaćanje. Za profesionalno upravljanje voznim parkom, telematičko rješenje Opel Connect uz Free2Move Fleet Services može pratiti zemljopisni položaj vozila, optimizirati rute, nadzirati održavanje i potrošnju goriva i ponuditi savjete za ekonomičniju vožnju.

Comments

comments