Mercedesov Actros slavi 25. rođendan

Pred četvrt stoljeća Mercedes-Benz je s modelom Actros krenuo novim putem, posebno za prijevoz i distribuciju na velike udaljenosti. Od 1996. do danas, svaka njegova generacija igrala je pionirsku ulogu u pogledu sigurnosti, učinkovitosti, umrežavanja i udobnosti

Osmišljen posebno za transport na velike udaljenosti i distribuciju, prva generacija tegljača Mercedes-Benz Actros lansirana je 1996. kako bi se njime proslavio 100. rođendan kamiona koji je izumio Gottlieb Daimler 1896. godine. Činjenica da je svaka generacija Actrosa osvojila titulu “International Truck of the Year” koju dodjeljuju novinari iz cijele Europe specijalizirani za gospodarska vozila, svjedoči o izvanrednom uspjehu ovog modela. U skladu s pravilima žirija, titula se svake godine dodjeljuje kamionu koji daje najveći doprinos inovacijama u cestovnom prometu koje su pogodne za učinkovitost, emisije, sigurnost, upravljivost i udobnost.

Actros je tako već 25 godina vodeći model portfelja proizvoda Mercedesovih komercijalnih vozila, a u tom razdoblju je u svijetu prodano preko 1,4 milijuna jedinica ovog premium teškaša. Actros 1 bio je trensetter sa svojim elektronskim kočionim sustavom (EBS), potpuno automatiziranim mijenjanjem brzina, CAN sabirnicom i megaspace kabinom s ravnim podom. U Actrosu 2 najvažnije značajke uključivale su prilagodljivi tempomat, aktivnu pomoć pri kočenju, pomoć pri održavanju trake, Powershift mjenjač i novi koncept odlaganja stvari i prtljage u kabini.

Actros 3 imao je impresivne značajke kao što su senzor svjetla i kiše i dodatno razvijeni sustav za pomoć pri kočenju u nuždi Active Brake Assist i ažurirani Powershift prijenos, prije nego što je Actros 4 postavio potpuno nove standarde s novom generacijom motora s Euro VI specifikacijom, GPS-om, napredni tempomat Predictive Powertrain Control, dodatno razvijeni Powershift, kao i dodatno razvijeni Active Brake Assist 4 s detekcijom pješaka, te Sideguard Assist.

Actros 5, koji je dostupan od 2018. godine, sa sobom je premijerno donio čak četiri napredna sustava. Posebno je važan Active Drive Assist (ADA), prvi sustav pomoći na svijetu za poluautomatiziranu vožnju (razina 2). ADA aktivno pomaže vozaču u određenim uvjetima uzdužnim i bočnim navođenjem kamiona i može automatski održavati udaljenost do vozila ispred, ubrzavati i također samostalno upravljati ako su ispunjeni potrebni uvjeti kao što su dovoljan radijus zavoja ili jasno vidljive oznake na cesti.

Još veću zaštitu za pješake pruža Active Brake Assist 5, sustav kočenja u nuždi koji može primijeniti maksimalno kočenje do kraja kao odgovor na prepoznavanje pješaka u pokretu. Također, po prvi put su vanjska ogledala uklonjena s kamiona. Umjesto toga, novi Actros ima MirrorCam kao standardnu ​​opremu. Četvrta svjetska premijera primijenjena je na radno mjesto vozača: multimedijski kokpit u novom Actrosu sastoji se od dva velika zaslona u boji – primarnog zaslona u boji iza upravljača i sekundarnog u obliku dodirnog zaslona.

Od lipnja 2021., najnovija generacija Actrosa nudi drugu generaciju Active Drive Assist (ADA 2) kao dodatnu opremu. Podfunkcija pomoći pri zaustavljanju u nuždi može pokrenuti zaustavljanje u nuždi ako vozač više ne kontrolira upravljač, unatoč vizualnim i zvučnim upozorenjima. Osim toga, postoji Active Sideguard Assist, također dostupan od lipnja 2021. Ovaj poboljšani sustav pomoći pri skretanju više ne upozorava samo vozača na kretanje pješaka ili biciklista na suvozačevoj strani.

Ako vozač tada na vrijeme ne odgovori na upozorenja, sustav je sada u stanju pokrenuti automatizirani manevar kočenja pri brzinama skretanja do 20 km/h, kako bi se vozilo zaustavilo. Ogledni primjerak najnovije generacije Actrosa je Actros L koji je predstavljen ove godine i uključuje poboljšanu zvučnu izolaciju kabine, dodatne značajke za udobnost, još bolji položaj sjedenja i opcijski dostupna novodizajnirana LED prednja svjetla. Konačno, u Mercedes-Benz Trucksu ove godine je započela nova era, s baterijskim električnim modelom eActros.

Comments

comments