Manjak čipova privremeno gasi trake GM-a

Od sljedećeg ponedjeljka General Motors prestaje na tjedan dana proizvoditi ​​većinu svojih velikih pickupova, što je još jedan znak da se automobilska industrija nastavlja boriti s jednogodišnjim globalnim nedostatkom čipova

Veliki pickupovi i SUV-ovi najprodavanija su i najprofitabilnija vozila General Motorsa. Oni su, kao i drugi proizvođači automobila preusmjeravati svoju količinu dostupnih čipova s manje popularnih vozila na traženija, a GM je zbog toga nedavno iz velikih SUV-ova i pickupova privremeno izbacio sustav start-stop. No kako se Delta varijanta koronavirusa sve brže širi svijetom, vraćaju se zaključavanja i ograničenja, bacajući lanac opskrbe u još veći kaos.

GM je priopćio kako će na tjedan dana, počevši od 26. srpnja, zaustaviti proizvodnju u tvornici Fort Wayne u državi Indiana, u kojoj se proizvode modeli Chevrolet Silverado 1500 i GMC Sierra 1500. “Ove najnovije prilagodbe rasporeda uzrokovane su privremenim nedostatkom dijelova, uzrokovanim limitiranoj opskrbi poluvodičima s međunarodnih tržišta koja imaju ograničenja vezana uz Covid-19″, rekao je GM. Dodaju kako očekuju da će to biti kratkoročni problem.

Također će reducirati proizvodnju u tvornici u Flintu u Michiganu na jednu smjenu, a ne na uobičajene tri smjene tijekom istog tjedna. Zaustavit će i proizvodnju u pogonu Silao Assembly u Meksiku. Flint izrađuje teške verzije pickupa Silverado i Sierra, dok Silao izrađuje Silverado 1500 Cheyenne za meksičko tržište, kao i Sierru 1500. Problemi s lancem opskrbe i virusom Covid-19 nisu ograničeni samo na GM ili računalne čipove. Reuters je izvijestio da je Toyota morala zatvoriti tri tvornice na Tajlandu, kao i tvornicu u Japanu.

Honda će također zatvoriti proizvodnju u svom glavnom pogonu u Japanu, izvijestio je Reuters. Nestašica čipova kod proizvođača automobila započela je prije godinu dana. Prodaja im je naglo pala tijekom pandemije, a proizvođači su smanjili svoje narudžbe za čipove i ostale dijelove. Nisu očekivali da će se potražnja tako brzo vratiti, pa su ostali bez tih prijeko potrebnih elektronskih elemenata. Globalno će proizvođači automobila u ovoj godini biti prisiljeni smanjiti proizvodnju za 3,9 milijuna vozila, što će ih koštati 110 milijardi dolara izgubljenog prihoda.

Comments

comments