Još deset električnih autobusa u Beogradu

U javnom gradskom prijevozu Beograda od danas će prometovati novi autobusi na električni pogon koji će u najužoj središnjoj zoni glavnog grada Srbije bez emisija iz ispuha prevoziti putnike na novoj liniji pod oznakom EKO 2

Primopredaji deset autobusa proizvođača Chariot Motors, od kojih će osam voziti na novoj liniji, prisustvovali su premijerka Ana Brnabić, ministrica za zaštitu okoliša Irena Vujović i zamjenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić. Oni su se, nakon službenih izjava medijima, novom linijom provozali nekoliko stanica. Ruta linije EKO 2 je od Beograda na vodi do Kalemegdana. Vozila na toj ruti će prometovati s vremenom okreta od 80 minuta i intervalom nailaska od 10 minuta. Tvrtka Chariot Motors, u konzorciju s DAT Holdingom, pobijedila je na lanjskom natječaju za isporuku deset solo, ultrakondenzatorskih (UC) električnih autobusa glavnom gradu Srbije, beogradskom operateru javnog prijevoza GSP. Ponuda konzorcija uključivala je deset UC e-buseva kapaciteta 80 putnika, četiri električna punjača, dijagnostičke alate i obuku osoblja.

Ključni kriterij prema kojemu je tvrtka pobijedila na natječaju bilo je vrijeme punjenja električnih autobusa, koje je bilo ograničeno na 7 minuta. Za razliku od skupih i teških baterija, čija masa dostiže i 2,5 tone, superkondenzatori funkcioniraju znatno jednostavnije, teški su 960 kg, a njihovo punjenje preko pantografa traje samo 8–10 minuta. To je dovoljno da autobus, zahvaljujući kapacitetu od 20 kWh, prijeđe oko 20 kilometara. Pokreću ga dva asinhrona Simensova elektromotora, čija snaga iznosi po 90 kW, uz maksimalni okretni moment od po 430 Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 70 km/h. Čitava konstrukcija postavljena je na dvije ZF-ove osovine. Chariot Motors je mlada ali ambiciozna bugarska tvrtka koja razvija i sastavlja klasične akumulatorske električne autobuse, autobuse s pantografima (UC) duljine 12 i 18 metara, kao i druge UC aplikacije. Karoserije su proizvod Higera.

U 2016. godini je u Beogradu pušteno u komercijalni promet prvih pet električnih autobusa Chariot UC. Od tada na liniji EKO 1 rade na temperaturama između -14°C i 40°C te svakodnevno od 5:30 do 23 sata. Godišnja kilometraža svakog autobusa je preko 62.000 km. Prema proizvođaču, u prvoj godini rada, e-autobusi Chariot nudili su 97,5 posto dostupnosti: veću od dizel ili CNG autobusa i trolejbusa. Chariot Motors tvrdi kako su troškovi održavanja samo četvrtina onih za dizelski autobus. Pored toga, Beograd očekuje isporuku 100 zglobnih autobusa na plin, jer Strategija Grada Beograda za smanjenje zagađenja podrazumijeva da do 2030. godine u javnom prijevozu više ne bude niti jedno vozilo koje koristi dizelsko gorivo.

Comments

comments