Povoljni električni multipraktik iz Kalifornije

Nakon nedavno prikazanog koncepta neobičnog električnog pickupa, kalifornijski EV startup Canoo je predstavio i monovolumen Lifestyle Vehicle, dostupan kao obiteljsko vozilo i kao prostrani teretni van. Na ceste će krajem 2022. godine

Iako je predstavljen prvi, Canooov električni kamionet neće biti prvo vozilo tvrtke koje će stupiti na cestu. Ta čast pripada monovolumenskom Lifestyle Vehicleu, za kojeg se već sada može predbilježiti uz depozit od 100 dolara. U Canoou kažu da ovaj multipraktični van u svojih do 5,33 kubična metra unutarnjeg prostora može primiti sve, od urbanih avanturista do obitelji i tereta. Lifestyle Vehicle dolazi u četiri verzije: Delivery s dva sjedala, Base edition s pet sjedala te luksuzni Premium i Adventure sa sedam sjedala i SUV izgledom. Model Delivery je zapravo dostavni van, osmišljen za opsluživanje tvrtki i obrta, nosivosti 665 kg i dovoljno prostora za lak i siguran utovar paketa, cvijeća… 

Stoga su uklonjena stražnja sjedala i prozori, a iza prednjih sjedala postavljena je zaštitna pregrada. Delivery pored toga ima druga bočna vrata samo na desnoj strani, krilna poput kredenca, dok preostala trojka ima krilna vrata na oba boka. Može se ugraditi preklopna kuka, te će povući prikolicu tešku do 900 kilograma. Vozilo s elektromotorom od 300-350 KS na stražnjoj osovini se temelji na istoj višenamjenskoj skateboard bazi kao i njihovi drugi modeli, i pokrivat će maksimalni domet do 400 kilometara. Koristeći isti 2170-cilindrični baterijski sklop koji je razvio Tesla, Lifestyle Vehicle na raspolaganju ima 80 kWh u vrlo tankom pakiranju, ugrađenom ispod podnice čime se također štedi prostor.

Minimalizam i praktičnost su u genetskom kodu ovih vozila. Interijer uglavnom dijeli s pickupom, a umjesto klasičnog infotainmenta, očekuje se da vozač spoji svoj pametni telefon na jednostavnu nadzornu ploču. Vozi na 19-inčnim kotačima, a u sigurnosnoj serijskoj opremi su upravljanje Drive-By-Wire, dok je u suradnji sa softverskom tvrtkom AVL razvijeno 13 ADAS značajki koje, između ostalog, sadrže i SAE razine 2, kao što su centriranje trake i prilagodljivi tempomat. Uz sve to je, zlu ne trebalo, i set zračnih jastuka. Zahvaljujući fleksibilnoj arhitekturi, nadogradnje senzora i računala bit će relativno jednostavne.

Dok nova tvornica u blizini Tulse u Oklahomi postane operativna 2023. godine, u početku će se dio proizvodnje prepustiti ugovornom proizvođaču, tvrtki VDL Nedcar iz Nizozemske. Trebala bi početi krajem 2022. godine, dok će početna cijena iznositi 34.750 dolara, odnosno 231.600 kuna. Canoo se razlikuje od ostalih EV startupa i time što poslovni model temelji isključivo na pretplatničkoj usluzi, koja je u svijetu sve popularnija među vozačima električnih vozila. Umjesto da ih potpuno posjeduju, oni plaćaju mjesečnu naknadu koja uključuje registraciju, osiguranje, održavanje i punjenje, dok će se svime upravljati putem aplikacije za pametne telefone. Za razliku od leasinga, pretplata se može otkazati u bilo kojem trenutku, i vratiti automobil.

Comments

comments