S cijenom od 33.500 € za MG4 Electric Standard s baterijom od 51 kWh i dosegom 350 km britansko-kineski brend baca rukavicu u lice razvikanoj europskoj konkurenciji koja teško da može ponuditi takav omjer uloženo-dobiveno
MG, kultni britanski brend koji pod kapom kineskog koncerna Saic proživljava svoju renesansu i nikad veću popularnost kako na Otoku tako i van njega, je s regionalnom, pa tako i hrvatskom premijerom svog električnog kompakta oznake, ili naziva 4, nastavio osvajački put u praktično svim danas najprivlačnijim razredima automobilskog tržišta. Konkretno, u ovom je slučaju riječ o električnom kompaktu, a to je svakako razred u kojem se već desetljećima lome koplja za tržišnu dominaciju.
Ono što se može odmah zaključiti, prema njegovim tehničkim karakteristikama, ali ne manje i prema dizajnu, odnosno izgledu, kao i cijeni koja u ovom slučaju iznosi sasvim prihvatljivih 33,5 tisuća eura, na jako je dobrom putu da u zacrtane ciljeve i ostvari. Comfort je dostupan za 38.000, a Luxury za 40.000 eura. Naime, njegovi tvorci su bili usredotočeni na četiri bitna kvalitativna elementa: prostor, tehnologiju, pristupačnost i uključenost vozača u dinamičnu kontrolu vozila. To je ujedno prvi potpuno električni MG kompakt i prvi MG model koji koristi novu modularnu skalabilnu platformu oznake MSP.

Ona, kako smo se i uvjerili na probnim vožnjama na bledu, nudi vrhunsku kontrolu na cesti i angažman, zahvaljujući raspodjeli težine 50:50 i konfiguraciji pogona na stražnje kotače. Upravo će ona biti temelj mnogih novih MG-jevih modela na električni pogon, a najavljena ih je sva sila. Već na prvi pogled vidi se kako su na dalekom istoku itekako ispekli zanat. Novi kompakt je razvijen kroz novi, moderan i upečatljiv, dizajnerski smjer; može se pohvaliti sofisticiranom aerodinamikom i prepoznatljivim stilom.
Posebno atraktivno djeluje dvostruki stražnji aero spojler, potpuno LED svjetla, kao i 17” aluminijski kotači s aerodinamičnim pokrovima. Nudi se u sedam boja karoserije, a za željenu nije potrebno nadoplatiti. Sve su uključene u istaknutu cijenu. To su Dover bijela, Brighton plava, Pebble crna (metalik), Medal srebrna (metalik), Andes siva (metalik), Diamond crvena (metalik posebna) i Fizzy narančasta (metalik posebna). Luxury verzije dolaze u kombinaciji s crnim krovom i prepoznatljivim poprečnim dizajnom svjetlosnih traka na gornjoj strani vodoravnog dijela prtljažnih vrata.

Kompaktni razred traži i funkcionalnost jer tu svoje vozilo obično traže obitelji. MG4 se tako u duljinu protegao 4287 mm, širina mu je 1836 mm dok pomalo crossoverovske ambicije pokazuje u segmentu visine – 1504 mm. Kako izvana, tako i iznutra: moderan, minimalistički, ali funkcionalan s bogatom opremom i prostorom kao u klasu većem automobilu. Uz paket opreme je i ovdje vezana veličina baterije. MG4 dolazi u tri razine opreme – Standard, Comfort i Luxury. Uz Standard razinu opreme isključivo dolazi baterija kapaciteta 51 kWh (Standard range) s kojom će prema WLTP ciklusu prijeći 350 km.
Comfort i Luxury dolaze s baterijom kapaciteta 64 kWh (Long Range) što im omogućuje autonomiju od 450 km odnosno 435 km prema WLTP ciklusu. I to nije sve, ponuda će se uskoro proširiti novim opcijama pogona, duljim dometom i performansnim MG4 s dvostrukim motornim pogonom i launch controlom. Na verzijama Standard i Comfort presvlake interijera su od crne tkanine ili eko kože s umetcima od tkanine na verziji Luxury.

Zanimljivo je dizajniran upravljač, poravnan na gornjoj i donjoj strani i samo s dvije vodoravne prečke. U stadardnoj verziji je plastični, bez kožne presvlake, ali opet dovoljno debelog i mekog obruča da ne klizi iz ruku. Na vodoravno orijentiranoj prednjoj armaturi je interaktivna tehnologija zaslona s podesivim 7″ zaslonom ispred vozača i centralnim lebdećim zaslonom od 10,25″. Putem aplikacije MG iSMART automobil se povezuje s pametnim telefonom, a u serijskoj opremi su također audio sustav s četiri zvučnika s Apple CarPlay i Android Auto povezivošću.
U serijskoj opremu su također i automatski klima uređaj, potpuni električni i sigurnosni paket te zbir sustava asistencije MG Pilot. Osim što je unutrašnjost vizualno privlačna, sveobuhvatna s plastikom iznenađujuće kvalitete, ima veliki broj polica, pretinaca i odlagališta za sitnice. Comfort i Luxury također uključuju MG-ov inovativni sustav aktivnih rešetki (Active Grille Shutter System – AGS), koji regulira protok zraka u skladu sa zahtjevima vozila i povećava učinkovitost električnog vozila, posebno pri većim brzinama.

Verzije Luxury imaju još satelitsku navigaciju, kameru za parkiranje od 360°, grijana prednja sjedala i grijani upravljač, podesivu podnicu prtljažnika, bežično punjenje telefona, Bluetooth ključ putem iSMART aplikacije i unutarnje osvrtno ogledalo s automatskim zatamnjivanjem. Pored toga, verzija Luxury također je opremljena upozorenjem u slučaju otvaranja vrata pri nailasku vozila, upozorenjem na poprečni promet straga, otkrivanjem vozila u mrtvom kutu i pomoći pri promjeni vozne trake.
Još jedan detalj oduševljava, tu je i izbor od čak pet pretprogramiranih načina vožnje za optimizaciju vozila u različitim uvjetima vožnje. Skateboard platforma u kojoj su posebne tanke baterije i pogonski sklop omogućila je ravnu podnicu i prostranu kabinu udobnu i prostranu kabinu s dovoljno prostora za peteročlanu obitelj. Prtljažnik je obujma 363 litre, a potpunim preklapanjem stražnjih djeljivih naslona sjedala dobije se 1177 litara prostora.

Kako tvrde u MG-ju, MG4 Electric se odlikuje nevjerojatno pristupačnim rasponom opcija baterija kako bi različitim profilima kupaca ponudio najprikladniju specifikaciju vožnje uz atraktivnu i konačnu pristupačnu cijenu. Pokreće ga jedan elektromotor u dvije izvedbe snage. Manjem je 125 kW, većem 150 kW. Dinamički gledano vrlo su slični jer im od 0 do 100 km/h treba 7,7 ili 7,9 sekundi. Ali tako je to s elektromotorima koji su sposobni svu snagu praktički odmah »izbaciti« na pogon i podlogu. S druge strane, zbog sigurnosti, ali i čuvanja energije, odnosno zbog onemogućavanja njezinog nepotrebnog razbacivanja, maksimalna je brzina limitirana na 160 km/h.
Slabija baterija od 51 kWh je napravljena u tehnologiji LFP (litij željezo fosfat), dok je snažnija od 64 kWh u NCM nikal kobalt mangan tehnologiji. Mogu se ponuti kombiniranim punjačem tip 2 i CCS. Osim kod kuće na dobroj staroj šuko utičnici ili wallboxu, slabija baterija se može puniti na brzom punjaču snagom od 117 kWh, dok je bateriju od 64 kWh moguće puniti maksimalnom snagom do 135 kW, što znači vrijeme punjenja od samo 35 minuta od 10 do 80%.

Postoje četiri postavke regenerativnog kočenja (uključujući adaptivni način), ali čak ni u najjačoj postavci ne dopušta vožnju s jednom papučicom, tako da neće potpuno zaustaviti automobil ako podignete papučicu gasa. Ipak, osjećaj papučice kočnice vrlo je dobro procijenjen, pa je lako naučiti koliko pritiska primijeniti da bi se automobil glatko usporio. No, ogromnija baterija Long Rangea čini ga težim od osnovnog modela, pa je stoga malo sporiji na sprintu do stotke, ali još uvijek dovoljno brz da uskoči u prazninu u brzom prometu i dostigne visoke brzine na autocesti bez ikakve muke.
Neravnine uzorno prelazi, ali ipak s nijansu manje finoće od nekih europskih električnih konkurenata. Također, volan je izravan, precizan i s iznenađujuće kvalitetnim informacijama s ceste. MG4 daje nevjerojatnu vrijednost za novac – posebno u osnovnoj opremi. Ima konkurentan domet, može se brzo puniti, ima prostrana stražnja sjedala i dobivate mnogo standardne opreme. Neki su konkurenti malo uglađeniji za vožnju i imaju luksuzniji interijer (ali nemaju 7-godišnje/150.000 km potpuno prenosivo jamstvo kao standard), ali zato njihova kupnja košta tisuće eura više.