Hyundai tegljači na vodik stižu i u Kaliforniju

Osobni automobili i laki teretnjaci započeli su okretanje prema EV tehnologiji, no za teške kamione moguće je da će se odmak od fosilnih goriva usmjeriti prema vodiku, zbog većeg dometa i kraćeg vremena punjenja gorivom

Hyundai već ima flotu od 46 kamiona s gorivnim člancima na cestama u Švicarskoj, a sada je najavljeno da će i u Kaliforniji krenuti velika flota teretnjaka na vodik. Krajem ovog ljeta, dva kamiona Hyundai Xcient FCEV započet će s 12-mjesečnim pilot programom vuče tereta u južnoj Kaliforniji. Konačno, 30 kamiona s gorivnim člancima bit će u pogonu do početka 2023. godine, sa sjedištem u sjevernoj Kaliforniji. Inicijativu javno financira Kalifornijski odbor za zrak i resurse, a flotom će upravljati privatna tvrtka Glovis America.

Doseg kamiona Hyundai Xcient klase 8 (traktor s prikolicom) je do oko 800 kilometara. Njihov električni motor proizvodi 350 kW/469 KS, a kamioni nose i tri baterijska sklopa od 24,4 kW za pohranu rekuperirane energije kočenja. U Oaklandu će također biti izgrađena stanica za punjenje vodika velikog kapaciteta. Hyundai nije jedini proizvođač koji radi na teškim kamionima s gorivnim člancima. Nikola i Iveco rekli su da planiraju kamione s vodikovim pogonom pustiti na ceste do 2023. godine; GM i Navistar lansiraju kamione s vodikom pod brendom OneH2 nakon 2024., a Volvo i Daimler Truck 2025.

Comments

comments