Hydrogen Vehicle Systems (HVS) novi je OEM za vodikova vozila sa sjedištem u UK-u i inovator u segmentu teških gospodarskih vozila. Danas je HVS predstavio svoj 40-tonski demonstrator tehnologija za teška teretna vozila
Predstavljanjem svojeg vodikovog pogonskog sklopa koji bi trebao uvesti nova pravila u igru, u obliku 40-tonskog demonstratora tehnologije za teške kamione, atraktivni tegljač kojeg je tvrtka dizajnirala i konstruirala iz temelja, naglašava njihov cilj da bude prvi autohtoni vodikovo-električni kamion na tržištu dizajniran i razvijen u Velikoj Britaniji. HVS-ove traktorske jedinice bit će izrađene na potpuno novoj šasiji, dizajniranoj unutar tvrtke oko pogonskog sklopa na vodik, koji se sastoji od cilindara vodika pod tlakom, gorivnih ćelija, sustava za pohranu energije i elektrificirane stražnje osovine.
Dizajniran od strane voditelja dizajna tvrtke Petea Clarkea, koji ima bogato iskustvo u dizajniranju gospodarskih vozila i koje je koristio za upečatljivi izgled HVS-ovog kamiona. Jedinstveni dizajn donosi inovacije ne samo kad je riječ o izgledu, već i u izvedbi, učinkovitosti, težini, dometu, potrošnji, održavanju i prednosti kad je riječ o životnom ciklusu vozila. Posebno dotjerani dizajn ovog tehnološkog demonstratora omogućuje znatno poboljšanu aerodinamiku u usporedbi s današnjim kamionima s motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE).

Posljedične prednosti uključuju povećanu učinkovitost goriva na dugim vožnjama i poboljšanu prostornu ergonomiju unutar kabine, uključujući bolji pristup i više prostora za kontrole. Brine se o udobnosti vozača, a razina stresa je smanjena, što sve doprinosi sigurnijem i učinkovitijem radnom iskustvu. Također ulijeva povjerenje, jer će vozač biti svjestan da je u korak s najnovijom tehnologijom. HVS-ov pogonski sklop uz sustav gorivnih ćelija koristi i sustav za pohranu i raspoređivanje električne energije za prijenos snage na kotače. Tu je i KERS (Sustav povrata kinetičke energije) za ponovno prikupljanje energije tijekom kočenja i dok kamion usporava.
Integriranim pogonskim sklopom upravlja HVS-ov napredni kontrolni sustav ‘SEMAS’, koji nadzire interakciju između vozača i kontrolnih sustava, pružajući najbolju učinkovitost goriva i izdržljivost u klasi. Gorivna ćelija omogućuje dulji domet, veću nosivost i brže punjenje gorivom nego što bi bilo moguće korištenjem samo baterijsko-električne tehnologije: tipično vrijeme punjenja goriva usporedivo je s dizelom, oko 20 minuta za dopunjavanje visokotlačnih spremnika vodika. Usporedbom danas dostupnih “čistih” tehnologija vodikove gorivne ćelije nude najviše prednosti u segmentu teretnih vozila za velike udaljenosti.

Vozila s pogonom na vodik ne trebaju punjenje kao električna vozila na baterije. Pune se plinom vodikom, pohranjenim pod tlakom u posebnim cilindrima. Punjenje goriva traje puno kraće od punjenja ekvivalentnog vozila na baterije (sve traje kraće od punjenja električnog vozila) a mnoge postaje za gorivo za vodik bit će smještene na postojećim servisima za gospodarska vozila, koristeći automate koji izgledaju vrlo slično konvencionalnim benzinskim i dizelskim, ali s drugačijom mlaznicom.
A ovaj kamion, unatoč elektrificiranom pogonskom sklopu, na postajama za gorivo neće biti puno češće od dizelskih ili plinskih kamiona. Naime, ovisno o putovanju – prijeđenoj ruti, uvjetima na cesti i stilu vožnje – HVS-ov HGV ima kapacitet da s jednim punjenjem cilindara prijeđe do 600 kilometara. Pored toga, jedina emisija iz vozila je vodena para, što znači da nema bilo kakve emisije štetnih stakleničkih plinova. Također su u planu i druge verzije HVS 4×2 HGV tegljača s pogonom na vodik, uključujući varijantu s volanom na lijevoj strani.