Gume su ključne u razvoju održive logistike

Na iskoristivost goriva i vrijednosti emisije neposredno utječu gume s malim otporom kotrljanja, te su ključan čimbenik u razvoju zelenog prijevozništva

Težnja za održivim razvojem posljednjih je godina prisutna u sve više gospodarskih grana, što uključuje i prijevozništvo. Održivi model poslovanja u logistici znači postizanje ravnoteže između sve veće potražnje i smanjenja utjecaja na okoliš. To je gospodarska grana koja je pod velikim vremenskim pritiskom jer su važni svaka minuta i svaka kuna, stoga su među ključnim čimbenicima optimiziranje neprekidnoga vremena vožnje, broja prijeđenih kilometara te iskoristivosti goriva, a ujedno i smanjivanje emisije, što dodatno potiče i zakonodavstvo. Pri ostvarivanju tih ciljeva, prijevoznička poduzeća podupire i jedan od vodećih proizvođača guma Goodyear.

Njihova strategija uključuje neposrednu suradnju s proizvođačima vozila na jednoj i s prijevoznicima na drugoj strani kako bi se u najvećoj mogućoj mjeri mogle uvažavati izmijenjene poslovne potrebe i poduprijeti napori za održivi prijevoz. U tu svrhu razvoj sljedećih generacija Goodyearovih proizvoda diktiraju nove tehnologije, inteligentni dizajni i inovativni materijali, a osim toga u tvrtki se ne uvažavaju samo sadašnji propisi nego se misli i na buduće potrebe industrije. U Goodyearu ističu da je za prijevoznička poduzeća ključna upotreba guma s malim otporom kotrljanja (LRR) jer tako neposredno utječu na smanjenje emisije kamiona i autobusa te također na iskoristivost goriva i ukupne troškove vlasništva (TCO) za vozne parkove.

Kod njih, naime, udio troškova guma iznosi prosječno tri posto ukupnih troškova vlasništva, a stvarni utjecaj guma na ukupne troškove može dosegnuti čak 40 posto. Vozni park sa sto kamiona opremljenih gumama s malim otporom kotrljanja, kakva je Goodyearova guma FUELMAX GEN-2, zahvaljujući uštedi na gorivu može smanjiti ukupne troškove vlasništva za približno 40.000 eura na godinu, a istodobno zadržava velik potencijal prijeđenih kilometara. Budući da na otpor kotrljanja utječe mnogo čimbenika, razvoj takvih guma iznimno je složen postupak u kojem Goodyear do sada već ima bogato iskustvo, a novosti još uvijek ubrzano dolaze te otvaraju vrata novim rješenjima i upotrebi obnovljivih materijala kao što su soja, maslačak ili čak pepeo rižine pljeve koja ostaje nakon žetve.

Kada govorimo o gumama u vezi s održivim razvojem, važan je čimbenik također vijek trajanja gume. Pritom treba istaknuti važnost praćenja guma i pravilnoga održavanja, s obzirom na to da održavanje pravilnoga tlaka u gumama dodatno smanjuje otpor kotrljanja i potrošnju goriva. Tu mogu pomoći napredna rješenja i pametni algoritmi kakav je Goodyearov G-predict, koji sprječavaju oštećenja guma i prije nego što se dogode. Praćenje guma u stvarnome vremenu i sposobnost planiranja proaktivnog održavanja guma pozitivno utječu na ugljikov otisak i ukupne troškove vlasništva. Dakle, trend maloga otpora kotrljanja ubuduće će očekivano rasti, a pritom se nikako ne smije pristajati na kompromise kad je riječ o drugim svojstvima gume.

Duljoj upotrebljivosti gume pridonosi i Goodyearov koncept višestrukog života, koji uključuje narezivanje žljebova i obnavljanje teretnih guma, zbog čega se smanjuje udio recikliranih guma. Broj prijeđenih kilometara povećava se do 25 posto, a troškovi za gume snižavaju se za 30 posto. Za izradu obnovljene gume upotrebljava se znatno manje ulja, kemikalija i drugih materijala, a istodobno je u proizvodnju uključeno i manje emisije. Proizvodni model održiviji je i pridonosi ostvarivanju ciljeva EU-a u smjeru kružnoga gospodarstva. „Prijevoznička poduzeća sve se više posvećuju održivom razvoju. Na to ne utječu samo propisi nego i ona sama žele pridonijeti održivim ciljevima svojih velikih klijenata, a to vrijedi i za nas u Goodyearu“, izjavio je Dalibor Šakić, voditelj prodaje za kamionske pneumatike Hrvatska u Goodyearu.

Comments

comments