Čini se da budućnost automobilske industrije neizbježno ide prema 100% električnoj industriji, ali u posljednje vrijeme su svi iznervirani mjerama Europske unije. Vodik, hibridizacija i sintetičko gorivo; nisu svi proizvođači na istoj valnoj duljini
Europa je napravila snažan izbor: želi nametnuti električni automobil. Ali već neko vrijeme saznajemo nešto još jasnije: svi govore protiv mjera Europske unije. Branitelji sintetičkih goriva, toplinskih motora, hibridizacije, električnih automobila… Europa je postala mjesto prijekora jednoj te istoj meti: EU. Jedan od posljednjih koji je naglas razmišljao o budućnosti europske autoindustrije bio je predsjednik Uprave Iveca. Gerrit Marx je na određena pitanja Bloomberga odgovorio vrlo oštrim izjavama protiv europskog zakonodavnog tijela. “Pretvorit ćemo Europu u Kubu, gdje su samo stari automobili!”, rekao je.
U ovom intervjuu, izvršni direktor talijanskog proizvođača usprotivio se odobrenju sintetičkih goriva kao mjere za održavanje motora s izgaranjem na životu nakon 2035. Za njega je e-gorivo utješno rješenje za plan EU za ugljik. Općenito govoreći, Gerrit Marx iznosi iste tvrdnje kao i drugi igrači u industriji, iako Porsche tvrdi da može proizvoditi ugljično neutralna sintetička goriva po cijeni od 2 dolara po litri. Također treba uzeti u obzir da će do 2035. uzastopne uredbe o emisijama voditi proizvođače prema budućnosti u kojoj su vozila opremljena motorima s izgaranjem ugrožena vrsta, rezervirana za najimućnije slojeve.

“Ako imate Ferrari ili vozite svoj Porsche Turbo jednom vikendom, nije važno košta li vas 5 ili 8 eura po litri, to nije gorivo budućnosti (kada govorimo o e-gorivu)!”, dodaje Marx. Ali za njega rješenje nije ni električni automobil, budući da su ta vozila za većinu ljudi još uvijek preskupa. Prema njegovim riječima, ovaj problem također naglašava “kubanizaciju” europskog voznog parka, budući da vozači sve više nastoje zadržati svoje vozilo duže vrijeme u uporabi, jer ne mogu kupiti novo.
Marx, koji je također jasno dao do znanja da nije ljubitelj novog strogog zakona o emisijama Euro 7 koji bi trebao stupiti na snagu u sljedećih nekoliko godina, opisao je upravljanje koje dolazi iz političke baze Europske unije u Bruxellesu kao “nefunkcionalno”, tvrdeći da postoji bila je potrebna veća koordinacija između agencija u EU bloku zaduženih za upravljanje tehnologijom, emisijama i prometnim pitanjima. U istom duhu, izvršni direktor Renaulta, Luca de Meo, također je uvjeravao da ne vjeruje u razvoj novog motora s unutarnjim izgaranjem sposobnog za obradu e-goriva.

Činjenica je i da se svi Tier 1 dobavljači (oni koji isporučuju komponente izravno proizvođačima) zbog novih normi koje su prema mnogima neostvarive potpuno povlače iz ulaganja u motore s unutarnjim izgaranjem. No, osim toga, Luca de Meo također se usprotivio smjeru u kojem ide odobravanje buduće regulative o emisiji Euro 7, te ukazuje da je ova nova regulativa kontraproduktivna. U cijeloj ovoj zbrci još uvijek postoji država koja nadlijeće ostale. Zapravo, Kina kontrolira sirovine i mnoge opskrbne lance.
Carlos Tavares, direktor Stellantisa, stalno ponavlja da bi kineski proizvođači mogli proždrijeti europsko tržište ako vlasti našeg kontinenta ne poduzmu odgovarajuće mjere. Dopuštena sintetička goriva, zabranjeni motori s izgaranjem ili preferirani električni automobili; čini se da je sa strane automobilske industrije samo jedno jasno: Europska unija je javni neprijatelj broj jedan.