Citroën je isporučio prvi ë-Jumpy Hydrogen

Uz domet od 400 km i vrijeme punjenja spremnika goriva od samo tri minute, Citroënova tehnologija gorivnih ćelija zadovoljava potrebe operatera za duža putovanja, kao i onih koji traže brzo punjenje kako bi maksimalno iskoristili vozilo

Najavljena početkom godine, Citroënova tehnologija gorivnih ćelija sada je postala stvarnost s proizvodnjom ë-Jumpy Hydrogena. Ovo prvo lako gospodarsko vozilo na vodik na putu je prema prioritetnom kupcu francuskih automobila, SUEZ Grupi, kako bi se u svakodnevnim uvjetima korištenja završilo njegovo testiranje. Za ovo vozilo je odabrana arhitektura srednje snage koja ima dva komplementarna pogonska sustava: bateriju za pohranu energije i opskrbu električnom energijom, te gorivnu ćeliju koja pretvara vodik i kisik u zraku u električnu energiju, vodu i toplinu.

Sve dok je opskrbljen vodikom, ovaj generator radi neprekidno. Električni motor, koji uglavnom pokreće vodikova gorivna ćelija od 45 kW, stoga može ponuditi produljeni domet vožnje od gotovo 350 km. Litij-ionska baterija od 10,5 kWh služi kao rezervna, sposobna prijeći 50 km u WLTP ciklusu. Također pruža dodatnu snagu potrebnu za dinamičke performanse vozila, posebno pri ubrzavanju, te omogućuje povrat energije tijekom usporavanja i kočenja.

Kombinacija ove dvije komponente osigurava domet vožnje od preko 400 km. Punjenje vodika je 20 puta brže od punjenja električnog vozila (na punionici od 100 kW). Jedva tri minute su stoga dovoljne da se napune tri spremnika vodika, koji imaju koristan kapacitet skladištenja do 4,4 kg, čime se štedi vrijeme i povećava produktivnost za tvrtke koje si ne mogu priuštiti da svoja vozila pune dulje vrijeme, što im daje dulje vrijeme korištenja.

Korištena veličina i rezultirajuća integracija ovog sustava omogućili su da Citroën ponudi beskompromisnu paletu lakih gospodarskih vozila, budući da su uspjeli sačuvati jednu od glavnih značajki, a to je utovarni volumen – identičan onome kod njegovih električnih ili dizelskih ekvivalenata. On je 5,3m3 za srednju veličinu i 6,1m3 za XL. Slično tome, nosivost i kapacitet vuče mogu doseći i do 1000 kg, što je usporedivo s vrijednostima kod dizelske verzije. Citroën ë-Jumpy Hydrogen sklapa se u tvornici Sevel Nord u Francuskoj, a prepravlja u stručnom centru za vodikove gorive ćelije Stellantis grupe u Russelsheimu u Njemačkoj.

Comments

comments