Citroën HG, novost iz Caselanijeve radionice

Nakon lanjske virtualne koronapremijere nove retro prerade Citroenovog kombija, ovog puta na bazi Space Tourera/Jumpyja, talijanska tvrtka Castelani krenula je s isporukama, a u ponudi su sve stadardne inačice, uključujući i EV, dok je posebno zanimljiv kamper

Pred koju godinu, obilježavajući sedam desetljeća legedarnog vana HY, Citroen je u partnerstvu s talijanskom tvrtkom Carrosserie Caselani predstavio vanjski kit za Jumpera, s kojim je nalikovao na slavnog pretka. Talijanska tvrtka je lani otišla korak dalje i uz Citroenov “blagoslov” predstavila sličan kit, ali za Space Tourer/Jumpy. Kažu kako je to posveta nikad realiziranom manjem poratnom modelu HG, koji je ostao u fazi prototipa i nikad nije ušao u serijsku proizvodnju.

Jedan od najpoznatijih kombi vozila francuskog proizvođača je Type H, koji se samo s manjim izmjenama proizvodio od 1947. do 1981. godine. Vremenom je postao traženi klasik, popularan kao vozilo za posluživanje hrane ili pak kao kamper, od Pariza do Sydneya. Malo tko zna da je Citroën planirao napraviti manji model, nazvan Type G, koji je izgledao gotovo potpuno poput H-a, ali je koristio zračno hlađeni motor iz Spačeka. Napravljeno je nekoliko prototipova, ali projekt je napušten u korist vana baziranog na 2CV, predstavljenog 1951. godine.

I tako je nakon gotovo 70 godina Type G ipak zaživio, ali u nešto modernijem pakiranju. Ovaj popularni van na Caselanijevom tretmanu dobija gotove rebraste poliesterske panele koji se montiraju na serijski Citroenov model, u tvornici, ili u vlastitom aranžmanu u nekom od spretnijih servisa. Time se iz korijena mijenja izgled automobila, posebno sprijeda, gdje je retro stil itekako izražen. Upravo je taj dio tehnički najzahtjevniji, najviše zbog smještaja i oblika svjetala. Type HG, čije su isporuke krenule, se nudi u tri duljine, te kao šest različitih modela, uključujući i električni van, putnički kombi te kamper. Iznutra nije ništa mijenjano, jer bi taj “manevar” zahtijevao temeljitije zahvate na vozilu.

No, interijer aktualnog Citroenovog vana srednje veličine je sasvim solidan; moderan, ergonomski, komforan i dobro opremljen. Ovaj moderni retro remont, stvoren u čast slavnog Citroenovog dizajnera Flaminia Bertonija ima i svoju cijenu. Najosnovniji van, s kratkim međuosovinskim razmakom i 4-cilindričnim turbodizelom od 100 KS stoji netto 29.400 eura. Alternativno, oni koji već posjeduju Space Tourer ili Jumpy mogu kupiti komplet za transformaciju u traženoj boji za 14.800 eura. Caselani ističe kako je konverzija napravljena uz Citroënove savjete, a marka je i autorizirala ovaj optički komplet.


Comments

comments