Suzukijev plug-in hibrid: Benzinsko-električna lokomotiva

Suzuki Across 2,5 E-CVT E-FOUR PHEV Elegance je njihov novi SUV koji proširuje vidike japanske tvrtke. Priključni hibrid u skladu s vremenom kombinira vrhunske performanse i malu potrošnju

Tekst Mato Pavličević Foto Mario Poje

Ako vam se novi, najveći Suzuki ikad, čini poznat, u pravu ste. Across je nastao na istoj tehničkoj osnovi dobro poznate Toyote RAV4. Izmijenjena prednja strana mu je najočitija značajka: Led projektori s oštrim dizajnom i velikim usisnikom zraka sa saćastim uzorkom daju mu prilično agresivan izgled. Usput, tako visokoprofilni proizvod cjenik ove Japanske kuće još nije vidio, čak i ako računamo neshvaćeni Kizashi. Iza svega ovoga stoji dogovor s mnogo širim dosegom: u zamjenu za korištenje nekih hibridnih platformi (u ovom slučaju Tnga-K), Suzuki će dati ​​Toyoti podršku u proizvodnji manjih vozila koja će se s Toyotinim oznakama prodavati na tržištima Indije i južne Afrike, na kojima je tvrtka iz Hamamatsua već dugo udomaćena.

U Europi ta suradnja ima oblik SUV-a dugog solidnih 460 cm, s jednom posebnošću koja nipošto nije zanemariva: plug-in hibridni pogonski sklop. To rješenje skuplja sve širi konsenzus među automobilistima, posebno među onima koji žive ili rade u velikim urbanim središtima. Razlozi su lako razumljivi: mogućnost besplatnog ulaska u stroge centre gradova koji to naplaćuju prema Euro normi, posebna parkirna mjesta, sve raširenija mreža punjača, ali i manji porez u mnogim zemljama, kao i poticaji kod kupnje. Zbog svoje prirode i konteksta kojemu pripada, Across posebno dobro prolazi po pitanju potrošnje. Ispod podnice je skrivena baterija od 18,1 kWh, koja je srce svega. Na kućnoj utičnici napunit će se od nule do “vrha” za svega osam sati.

Ona omogućuje prosječni (stvarni) raspon s nultom emisijom (samo na struju) od gotovo 66 kilometara, koji postaju 77 u gradskoj vožnji. Ljepota je u tome što ta brojka nikad ne pada ispod 60, čak ni na autocesti. Prosjeci koje smo zabilježili na našem testu jasno govore sami za sebe: ako vam je u vožnji cilj iskorištavanje velikodušnog doprinosa baterije, ovaj Suzuki će uvijek tražiti malo goriva. Potrošnja ne plaši čak i ako biste dulje vrijeme vozili s praznim akumulatorom: u ovom slučaju Across troši u prosjeku 6,2 litre benzina na 100 km, što zbog samopunjenja baterije padne na 5,5 l u gradu i opet poraste na 6,6 l na autocesti, koja je inače najteži okoliš za hibridna, zapravo sva elektrificirana vozila.

Četverocilindrični 2.5 litreni benzinac radi po Atkinsonovom ciklusu, i karakterizira ga vrlo visoka toplinska učinkovitost od 41%. Hibridni sustav koristi dva elektromotora/generatora, povezana s benzinskim motorom posebnim epicikloidnim planetarnim sustavom prijenosa. Prvi elektromotor, MG1, koji je spojen na motor i diferencijal, se koristi za pokretanje benzinskog motora i za generiranje električne energije za punjenje baterije. Drugi elektromotor, MG2 je spojen izravno na diferencijal i zadužen je za pogon; samostalno ili uz toplinski motor (njihov zbir se deklarira kao snaga), a kod usporavanja koristi kinetičku energiju kako bi i tako punio bateriju.

Sustav nazvan e-Cvt omogućuje sve tri vrste rada hibridnog sklopa: serijski, paralelni, te potpuno električni. Riječ je o rješenju vrlo jednostavne konstrukcije i samo s jednim stupnjem prijenosa. Dakle ovdje više nemamo mjenjačku kutiju, kvačilo i korpu, starter, alternator i pokoju remenicu, dok pumpa vode nije spojena na motor nego ima svoj zasebni BLDC tako da je praktično bez zamjene i održavanja. Kompresor klime također nije spojen na motor nego ima posebni izvor napajanja. Treći ugrađeni elektromotor pokreće stražnje kotače. S motorima koji rade ugođeno poput violina, samo čvrsto pritisnite papučicu gasa i pretjecanje će trajati malo duže od uzdaha.

Potisak čak tri motora stiže snažno, na trenutke gotovo naglo, a pri ubrzavanju brojke na brzinomjeru rastu u ritmu gotovo nevjerojatnom za takav SUV, dosežući začas tri znamenke. Za 0-100 mu trebaju svega 6,3 sekunde. Sjajno. Hibridni SUV kreće i ubrzava vrlo uglađeno, poput najmodernijih automatika, ali bez izmjena brzina. Sustav e-Cvt je vrlo lijepo uparen s motorom, a vožnja kroz uobičajene gradske gužve protječe lagano, smireno, u tišini i bez stresa. Jedini nedostatak? Zamjetna buka toplinske jedinice kad radi na visokim okretajima (nagli start ili kick-down), što se osjeti malo previše u kokpitu. To je mala žrtva za Atkinsonov radni ciklus. Ako, s druge strane, pređete na EV način rada, morate prihvatiti određeni pad performansi, pa mu tad za sprint od 0-100 treba okruglo deset sekundi.

Kako bi bili potpuno u električnom duhu, za pokretanje stražnjih kotača zadužen je elektromotor, dajući mu odličnu trakciju i off-road sposobnosti. Štitnici lukova blatobrana i prag u sjajnoj crnoj boji oživljavaju bočnu vizuru SUV-a kojeg karakteriziraju ravne linije s oštrim rezovima. Dodatno zatamnjena stražnja stakla se nude standardno, kao i krovni nosači u također sjajnoj crnoj boji i 19-inčni kotači. No, bez obzira na silnu konjicu ispod karoserije, cestovne sposobnosti i imidž momka za teren, jedno treba biti jasno: sportske ambicije nisu dio genoma ovog Suzukija: on nije, niti želi biti, sredstvo kojim se treniraju putanje na planinskim prijevojima. Uvijek ostaje lagan za upravljanje i siguran čak i u, ne daj Bože, izvanrednim situacijama.

Okretni moment između prednje i stražnje osovine može ovisno o uvjetima i načinu vožnje mijenjati u rasponu od 100:0 do 20:80. No, bolje je uživati ​​u komforu koji nudi njegov napredni pogonski sustav, kao i vrlo ugodni putnički prostor. Prozračan je moderan i potpuno opremljen. Zapravo, politika Suzukija je ovdje takva da se doplatiti može samo metalik boja. Sve drugo što se danas može ugraditi, od opreme za vrhunski izgled, komfor, infotainmenta, pa do čitavog niza sustava asistencije – sve je tu. Čak 170 stavki dodatne opreme – serijski. Unutarnje dimenzije su jednake kao i kod Toyotinog rođaka, znači obilje prostora za obitelj s više od 490/550 litara na raspolaganju za prtljagu, a jednaka je i praktičnost, s brojnim i izdašnim pretincima za odlaganje koji su razbacani po čitavoj kabini.

Visoko sjedite (67 centimetara od tla) s ugodnim osjećajem dominacije. Raspon prilagodbi, kako za upravljač, tako i za sjedalo, je vrlo širok, a odmah je vidljiv lijep kompromis između dizajna i funkcionalnosti, uz pažljivo odabrane materijale i ergonomski raspored kontrola koji vam olakšava posao. Jedino brojni gumbi na upravljaču zahtijevaju kratko razdoblje proučavanja. Tri su analogna instrumenta uz izdašan zaslon u boji, prepun informacija. Cjelina je zasigurno manje spektakularna od sve više i više raširenih digitalnih panela, ali barem je vrlo jasno i razumljivo.9″ zaslon osjetljiv na dodir nudi brzu logiku i jednostavno sučelje. Tu je i povezivanje za Apple i Android uređaje.

Opća je udobnost također dobra: ovjes pušta da se straga desno probiju vibracije s nekih kratkih poprečnih neravnina, dok je zvučna izolacija dobra u svim uvjetima vožnje. Dojam se malo mijenja kad govorimo o kočnicama, gdje je automobil na testnom poligonu imao prilično duga zaustavljanja. U djelomičnoj obrani, mora se reći da je originalno opremljen cjelogodišnjim gumama (nismo ljubitelji tog rješenja, u što su nas uvjerile brojke), s malim otporom kotrljanju, a koje su zbog lošeg prianjanja negativno utjecale na ovaj test. U svakom slučaju, to nema ni približno toliku težinu koja bi na negativnu stranu prevagnula vrlo dobar dojam o ovom Suzukiju s dvostrukim pogonom.

Da rezimiramo. Prvi Suzukijev plug-in hibridni SUV koristi iskustvo koje na tom polju Toyota stječe već više od dvadeset godina, i to mu je veliki plus. No, nema tu mjesta čuđenju: razmjene tehnologija nisu ništa nepoznato u automobilskom svijetu, pogotovo danas. Također je pozitivan s ekonomskog i ekološkog gledišta: ako ste voljni često koristiti potencijal baterije, kućnim punjenjem ili na još uvijek besplatnim punionicama, ušteda tada postaje opipljiva. Iako nabavna cijena nije konfekcijska, Across je njome konkurentan, a opremom i performansama i ispred koliko-toliko usporedive konkurencije u svom segmentu.

Tehnički podaci:
Motor: 4-cilindra, benzin + elektromotori
Obujam 2487 ccm
Snaga: 136 KW/186 KS @ 6000 o/min
Moment: 227 Nm @ 3200-3700 o/min
Prednji elektromotor: 182 KS/270 Nm
Stražnji elektromotor: 55 KS/121
Kombinirana snaga: 225 kW/306 KS
Kombinirani moment: 270 Nm
Mjenjač: automatski, e-CVT
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,0
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije: 4635 x 1855 x 1690 mm
Prtljažnik: 490-550-1640 l
Potrošnja na testu: 5,5/6,2/6,6 l/100 km
Hibridni režim: 1,38 l/100 km
Emisija CO2: 22 g/km
Cijena: 402,938.82 kn

Comments

comments