Stigao je najveći Toyotin SUV

Petmetarski Highlander Hybrid AWD predstavljen je u Hrvatskoj, a pozicioniran je na samom vrhu sve bogatije palete SUV-ova japanskog proizvođača

U vrijeme kada svi stežu dimenzije i smanjuju motore, pumpajući tržišni primat B-Suv segmenta, iz Toyote dolazi ugodno iznenađenje, automobil kakvih je danas malo, sve manjeg E-SUV segmenta. To je njihov najveći SUV, Highlander, od sada dostupan u Hrvatskoj, isključivo s hibridnim pogonskim sklopom. Dok se do sada elektrifikacija SUV-ova u segmentu E uglavnom fokusirala na priključnu/Plug-in Hybrid (PHEV) tehnologiju, u Toyoti su (unatoč brojnim prednostima tog sustava) u fokusu imali vozače ovakvih vozila koji često prelaze velike udaljenosti, s većim udjelom vožnje na autocesti. Ne preveliki doseg u električnoj vožnji tada PHEV vozilima predstavlja ograničenje, a klasični (uglavnom) atmosferski motor kad se potroši struja i nije neko mjerilo štedljivosti.

Uz samopunjivi hibridni pogonski sklop na ovom SUV-u, i mogućnost konstantne brzine na električni pogon od 125 km/h, Highlander Hybrid im sigurno neće proći ispod radara. A svakako neće proći nezamijećeno zbog svojih impresivnih dimenzija i atraktivnog izgleda, postavljen na 18-20 inčne alu naplatke, LED svjetlima, velikim zaštitama podvozja i pokojim amerikaniziranim detaljem. Impresivnog dizajna, vozilo je postavljeno na Toyotinu platformu TNGA-K. Četvrta generacija potpuno hibridnog pogonskog sklopa kombinira 2,5-litreni benzinski motor s Atkinsonovim ciklusom, te prednji i stražnji elektromotor, pri čemu stražnji elektromotor daje Toyotinu SUV-u inteligentni pogon na sve kotače (AWD-i – All-Wheel Drive-intelligent).

Ukupna izlazna snaga motora je 244 KS uz emisiju CO2 od samo 146 g/km, te potrošnju od 6,6 l/100km po WLTP ciklusu. Do stotke ubrza za 8,3 sekunde, te povuče do brzine od 180 km/h. Sklop stražnjeg elektromotora daje 121 Nm te može prenijeti do 1.300 Nm na stražnje kotače. Raspodjela momenta između osovina kreće se u rasponu od 100:0 do 20:80. Prekidačem se može odabrati jedan od četiri pretprogramirana načina vožnje: Eco, Normal, Sport i Trail. Moguće ih je koristiti i kada se vozi u električnom programu (EV). Dug je 4966 mm, širok 1930 mm, visok 1755 mm, uz raskošni međuosovinski razmak od 2850 mm. To je omogućilo stvaranje prostranog interijera sa sedam sjedala u tri reda. U ponudi je s tri različita paketa opreme; Elegant, Executive i Premium.

U niti jednoj opremi prostrana i luksuzno uređena kabina ne oskudijeva finim materijalima, a u njenom središtu je zaslon multimedije od 12,3“. Umetci sa svilastom i drvenom površinom sastavni su dio prestižnih automobila, dok su obloge od mekane kože prošivene visokokvalitetnim šavovima. Oprema je vrhunska, a ovisno o paketu može imati 3-zonski klima uređaj, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, te hlađenje prednjih, virtualni zaslon, ozvučenje JBL by Harman snage 1.200 W, s 11 zvučnika, bežično punjenje telefona i digitalni retrovizor. Poklopac prtljažnika je električno pokretan; uključuje se pomakom noge, i zaprima 332 litre u izvedbi sa sedam sjedala, uključujući 27 litara ispod podnice. Ukupni volumen je preko 1900 l.

Spomenimo kako je hod uzdužnog pomicanja sjedala u drugom redu 180 mm, što osigurava dovoljno prostora za dvoje odraslih u trećem redu, te olakšava ulazak i izlazak. Kako bi se osigurao prostor za putnike, nikal-metal-hidridna baterija smještena je ispod drugog reda sjedala. I ovdje je u opremi sveobuhvatni sigurnosni paket Toyota Safety Sense koji uključuje sustav predsudarne zaštite (PCS) s otkrivanjem danju i noću te otkrivanjem biciklista danju, prilagodljivi tempomat punog raspona (ACC) s čitanjem prometnih znakova (RSA), održavanje vozila u prometnom traku (LTA), upozorenje za nenamjerno prestrojavanje (LDA), automatska duga svjetla (AHB) i čitanje prometnih znakova (RSA).

Sustavu predsudarne zaštite (Pre-Collision System – PCS) je pridodano nekoliko novih funkcija. One uključuju uočavanje nadolazećih vozila, zakretanje upravljača u nuždi (Emergency Steering Assist – ESA) povezano s otkrivanjem pješaka i biciklista danju i pomoć pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assistance). Dodatni sustavi za pomoć vozaču i pospješivanje sigurnosti uključuju prilagodljivi tempomat punog raspona (ACC) sa smanjivanjem brzine u zavoju i poboljšani sustav održavanja vozila u prometnom traku (LTA). Raspon cijena ovog sve samo ne uobičajenog automobila se kod nasdkreće se od 424.000 do 522.500 kn.

Comments

comments