Električna dostava po cijeni dizelskog modela

Električni Opelov srednji dostavnjak, Vivaro-e, stigao je na hrvatsko tržište, a pored svih njegovih dobrtih odlika, uvoznik je uspio “složiti” cijenu koja je i više nego zanimljiva

Postoji li za promociju električnog vozila bolje mjesto od Demonstracijskog kabineta Nikole Tesle, u zagrebačkom Tehničkom muzeju, nazvanome po ovome geniju i pioniru elektrifikacije? Naravno, ne. Stoga su nas, poštujući važeće mjere, Opel i Muzej ugostili kako bi nam predstavili revolucionara u gradskoj, prigradskoj ali i međugradskoj dostavi, električnog Opel Vivara. Koliko je riječ o pogođenom proizvodu govori i podatak kako je ova van zajedno sa svojom električnom braćom iz koncerna PSA osvojio titulu Međunarodnog vana godine od strane probranog žirija čiji je član i naš kolega iz magazina Kamion & bus Matko Jović. Prigoda je iskorištena i da preda priznanje direktoru Opela za Hrvatsku i BiH Damiru Domitranu.

Na tržište ovaj “električar” dolazi baš u trenutku kada dostava bez štetnih emisija postaje obavezna u brojnim regijama Europe, kao i centrima gradova koji traže čistu i tihu dostavu. Znajući za masu baterija, jedno od prvih pitanja je ono o nosivosti. štoviše nosivost mu je usporediva onoj sličnih LCV-a pokretanih motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Ona je 1275 kg, i usporediva s onom klasičnog Vivara Cargo S pokretanim 2.0 dizel motorom (1405 kg). Pored toga, ovaj električni kombi jedino je vozilo svoje kategorije koje se postprodajno može opremiti kukom za vuču prikolica mase do 1000 kg, a može povesti i do tri europalete. Baterije su smještene ispod tovarnog prostora i ne kompromitiraju mu volumen. Dapače, dodatno snižavaju težište, što pak doprinosi stabilnosti u zavojima ili pri jakom bočnom vjetru koji je tradicionalni neprijatelj dostavnih vozila.

Ovisno o potrebama, na dispoziciji su dvije veličine litij-ionskog paketa baterija, od 18 odnosno 27 modula. Opel deklarira potrošnju energije od 23,3 – 29,5 kWh/100 km. Tako će oni s manje intenzivnim dnevnim potrebama korištenja izabrati paket baterija od 50kWh i dosegom od 230 km, po WLTP testnom ciklusu. To je osnova kroz sve tri duljine Vivara. Kod srednjeg i dugog modela, za intenzivniju uporabu, može se izabrati veći paket, od 75kWh, koji prema WLTP-u omogućuje doseg do 330 km. Sofisticirani sustav regenerativnog kočenja, koji sakuplja energiju prilikom vožnje kada bi se koristilo kočenje motorom, ili klasičnog kočenja, dodatno povećava ukupnu efikasnost. Može se puniti na više načina: putem zidne kutije (wall box), brzim punjačem, ili čak i iz kućne utičnice ako je to potrebno. Ako se koristi javna punionica od 100kW jednosmjerne struje, baterijski paket od 50kWh do 80% kapaciteta napuni se za samo 30 min (cca 45 minuta za paket od 75kWh).

Standardno je opremljen trofaznim ugrađenim punjačem snage 11kW, odnosno jednofaznim od 7,4 kW. Opel nudi više vrsta punjača, ovisno o infrastrukturi na pojedinom tržištu, za jamstvo dugog životnog vijeka baterija, i uz jamstvo na njih od osam godina, odnosno 160000 km. Elektromotor od 100 kW (136KS) i 260 Nm okretnog momenta omogućuje živahne performanse, dok je maksimalna brzina ograničena na 130 km/h kako bi se omogućila vožnju autocestom, a istovremeno sačuvao doseg. Mjenjač je automatski, zapravo jednobrzinski. Za još bolju električnu praktičnost tu su aplikacije OpelConnect, myOpel aplikacija i Free2Move Servis  PSA grupe. Potonja pruža pristup do više od 140.000 punionica širom Europe, daje informacije o udaljenosti do njih, brzine punjenja, te trenutačne cijene punjenja na javnim punionicama. uključujući i mogućnost plaćanja.

Putem funkcije daljinskog upravljanja OpelConnect, korisnik/vozač može uz pomoć pametnog telefona provjeriti stanje napunjenosti baterije, programirati kada će klima uređaj rashladiti vozilo, odnosno kada će se obaviti samo punjenje. OpelConnect omogućuje uslugu eCall-a (ePoziv), pozive u slučaju kvara te brojne druge usluge, poput provjere statusa i informacije o vozilu. LIVE Navigation pruža online prometne informacije uživo. Kao i verzije s toplinskim motorima, električni Vivaro dostupan je u nekoliko osnovnih izvedbi, a mogućnosti daljnjeg prilagođavanjima ovisno o specifičnosti zadataka koji ga očekuju. Karoserijske izvedbe uključuju platformu s kabinom, furgon, furgon s dva reda sjedala (crew cab) i putnički kombi. Masa je između 2800 i 3100 kg, a nosivost 1275 kg.

Tri su duljine vana; kompaktna od 4,6 m pozicionirana je upravo između kompaktnih gradskih dostavnih vozila i klasičnih dostavnih kombija. Zahvaljujući praktičnom sustavu FlexCargo u prtljažnom prostoru, volumen S izvedbe narast će s 4.6m3 na 5.1m3. Ovaj sustav također omogućava transport predmeta do 3,32 m dužine. M i L verzije duge su 4,95 odnosno 5,30 m uz prtljažni prostor zapremina 5,8 i 6,6m3. U ove izvedbe mogu se sigurno učvrstiti ljestve ili paneli dužina 3.67 odnosno 4.02 m. Za smještaj manjih stvari, kokpit je opremljen nizom praktičnih prostora za odlaganje. S krugom okretanja od 11,3 m, vrlo je okretan u uskim prostorima. I ono vrlo važno u Hrvatskoj: većina izvedbi je visine 1,9 m što im omogućava ne samo pristup podzemnim garažama i shopping centrima s niskim krovištem, već i plaćanje normalne cestarine u Hrvatskoj, umjesto izmišljene skupe međuklase za vozila viša od 1,90 m.

Također, tu je iznadprosječna ponuda infotainmenta i sigurnosne opreme. Multimedijski radio i NaviPro infotainment sustav isporučuju se uz 7 inčni dodirni zaslon; oba opremljena integracijom telefona putem Apple CarPlaya i Android Auta. Pored toga, sustav Multimedia NaviPro opremljen je Europskom navigacijom s 3D prikazom. Uz Head Up zaslon, opremljen je sustavom za zadržavanje u prometnoj traci, raspoznavanjem prometnih znakova, sustavom upozorenja na zamor/pospanost, poluautomatskim tempomatom, upozorenjem na mogućnost sudara uz automatsko kočenje u nuždi. Ultrazvučni senzori sprijeda i straga olakšavaju manevriranje, a ovisno o opremi, opremljen je stražnjom kamerom s pregledom od 180 stupnjeva, koja sliku projicira na zaslon u cockpitu.

I za kraj, koliko ovo zadovoljstvo košta? Uvijek se pred objavu cijene električnih vozila dobro pripremimo jer je to još uvijek supa tehnologija, pogotovo kad su u pitanju kapacitetne baterije. Ovaj dostavnjak nudi slobodu od promjenjivih cijena goriva i visokih poreza na vozila, te iznimno konkurentne operativne troškove i državne poticaje (jednom godišnje nažalost, sistemom jutarnjeg dežurstva uz laptop i najbržeg prsta). Tko ugrabi poticaj proći će i više nego odlično. U tom slučaju cijena najprodavanije, srednje duge verzije, čak ispadne povoljnija nego za dizelski pogonjeni model s motorom od 120 KS. Dakle, kreće već od 195 tisuća kuna, što je svota koju se nikako ne smije ignorirati, pogotovo kad se uzmu u obzir sve njegove prednosti.



Comments

comments