Maksimalna učinkovitosti ekonomičnost uz dinamičnost i nove inovativne tehnologije glavne su odlike nove serije TG vozila u što smo se imali priliku i sami uvjeriti

 

 

Nakon nedavno predstavljenog Mercedesovog aduta u gospodarskoj kategoriji vozila – Actrosa, lagano smo mogli početi prisluškivati novosti iz Munchena i upravnog odjela MAN-a. Očekivano došlo je do osvježenja TG serije koju će krasiti brojne nove odlike u koje smo se mogli uvjeriti na nedavno, početkom travnja, organiziranim test vožnjama u Münchenu. Tako je za tu priliku MAN premijerno predstavio svoje nove kamione, redom TGL, TGM, TGS i TGX seriju sa standardno dolazećom od sad Euro VI emisijom ispušnih plinova. Mnogobrojna raznolika flota od čak 60 novih TG stavljena su na raspolaganje za intenzivno pokusnu vožnju. Na prvu ono što odmah jasno vidljivo došlo je do upečatljive redizajnirane promjene na masci novih kamiona u TG obitelji, a tek poslije kada zavirimo u specifikacije vozila možemo otkriti da od sada barata i svojim sofisticiranim Euro VI tehnologijama koje jamče vožnju praktički bez emisija i ono što će mnoge zaintrigirati sniženom potrošnjom. A nije za zanemariti odlične dinamičke sposobnosti samog kamiona pri tome donoseći poboljšanu udobnost u vožnji i minimalne troškove održavanja. U brojne tehnološke novotarije zasigurno možemo ubrojiti i sustav kojim će vozaču unaprijediti prometnu sigurnost. Iz tog razloga MAN od sada također nudi dokazani sustav Lane Guard (LGS) s Euro VI kao opciju za svoje male i srednje-duty serije. Osim toga, u ponudi će se naći od srpnja i sustav kočenja -Emergency Brake Assist (EBA) koji će biti dostupan u svim novim TG vozilima.

 

 

Prednji dio modela TGX i TGS je potpuno redizajniran te im sad daje samouvjereni i moderan izgled. I dok je logo lava sad smješten u velikoj kromiranoj letvi koja natkriljuje prednju masku naziv tvrtke i dalje ispisan slovima na njoj. Kombinacija još dinamičnije dizajnirane rešetke hladnjaka i širokih deflektora s vidljivim zračnim vodovima pomogla je stvoriti potpuno novi nos vozila koji savršeno odražava evoluciju dizajna modela TGX i TGS. Pomicanjem gornjeg ruba prednjeg poklopca prema dolje omogućena je još bolja preglednost. Poklopac brisača vjetrobrana obojan je u crno i služi za vizualno povećanje površine vjetrobrana. To je dovelo do zanimljive promjene u proporcijama vozila MAN-ovih Euro VI kamiona.


Osim što je vizualno privlačan, dizajn i promjene učinjene na vozilu će pomoći zadovoljiti zahtjeve Euro VI normi. Izmjene su rezultirale poboljšanom aerodinamikom i većim volumenom protoka zraka kroz radijator vozila. Široko otvoreni deflektori s integriranim zračnim vodovima služe kako bi optimizirali protok zraka sa strane kamiona. Usisnici zraka za hlađenje na prednjoj strani vozila su prošireni kako bi se povećao dolazni protok zraka i time povećala učinkovitost hlađenja motora. U isto vrijeme, poboljšano je i strujanje zraka ispod vozila. Poboljšana ukupna aerodinamika daje i važan doprinos manjoj potrošnji goriva, što također nije beznačajna stavka.
Druga promjena uvedena za modele TGX i TGS uključuje novu arhitekturu komponenti smještenih na okviru. Kako bi se postigao maksimalni obujam spremnika, unatoč povećanju zahtjeva za prostorom sustava EGR, razvijeni su novi spremnici za AdBlue. Ovi spremnici su smješteni na lijevoj strani vozila između prednjeg dijela i akumulatora, ili iza vozačeve kabine ili ispred prednje osovine. Ovisno o konfiguraciji vozila, spremnik za AdBlue je dostupan s kapacitetom između 25 i 80 litara. Ovisno o tipu vozila, kupci također mogu odabrati spremnike za gorivo različitih kapaciteta. Prigušivač je smješten na desnoj strani. Kod tegljača autonomija može biti čak do 3800 kilometara.
Učinkoviti šest-cilindarski redni motori serija D20 i D26 MAN u Euro VI normi raspolažu izlaznom snagom u rasponu između 360 i 480 KS. Postoje dvije različite varijante mjenjača dostupnih za TGX. MAN TipMatic automatizirani mjenjač s 12 brzina omogućuje osobito štedljivi stil vožnje zahvaljujući automatskom odabiru najpovoljnijeg trenutka za prebacivanje brzina. Ovdje je također u ponudi i 16-stupanjski prijenosnik.

MAN je ujedno obnovio i serije TGL i TGM. Ono što je vidljivo na prvi pogled je promjena prednje maske, u skladu s većim modelima TGX i TGS. Promjene su vidljive i iznutra. Novu instrument ploču krasi funkcionalnost i jednostavnost rada. Klima uređaj je ukupno učinkovitiji zbog ventilacije s optimiziranim i tišim strujanjem zraka. Oba nova kamiona, TGL i TGM su standardno opremljena s radio uređajem MAN BasicLine i CD playerom.Novi kamioni će biti opremljeni motorima norme Euro VI s četiri i šest cilindara (MAN D08 common-rail), a zanimljiv je podatak kako su Euro V i EEV verzije tih motora ugrađene u oko 40.000 vozila od 2009. Optimalna kombinacija modernih tehnologija sadrži sustav recirkulacije ispušnih plinova (EGR), common-rail sustav s maksimalnim tlakom ubrizgavanja do 1.800 bara, dvostupanjski turbo punjač (za motore snage iznad 220 KS) , međuhlađenje zraka (ovisno o snazi) i dodatno hlađenje zraka (ovisno o klasi snage) više nego mogu nadoknaditi nedostatke u pogledu potrošnje goriva nametnutih od strane Euro VI normi. U verzijama Euro VI, pouzdana tehnologija recirkulacije ispušnih plinova je dopunjena s MAN AdBlue čišćenjem ispušnih plinova. Štoviše, novi TGL i TGM koriste sustav HCI regeneracije (Hydro Carbon Injection) kao standard. Snažni, ekološki četiri i šestcilindarski redni motori D08 serije u modelu TGL isporučuju od 110 kW (150 KS) do 184 kW (250 KS) za TGL ili 184 kW (250 KS) i 251 kW (341 KS) za TGM.
Ipak, nova tehnologija je donijela i nešto veću masu. U odnosu na usporedivo opremljena vozila norme Euro V teži su za 150 kg (vozila s četiri-cilindarskim motorima) i oko 190 kg (šest-cilindraši). Servisni intervali su ostali isti, 80.000 kilometara. MAN sada također i u ovim kamionima nudi Lane Guard sustav (LGS).

Volvo FM

 

Svestrani igrači

 

 

Volvo Trucks je s prvim danima proljeća predstavio novu generaciju modela FM te Nudi vrhunsku fleksibilnost i učinkovitost transporta, te pokriva potrebe većine korisnika

 

Kabina je pozicionirana nisko na šasiji, što omogućava praktičan ulaz s dvije stepenice i bolju vidljivost za vozača – a tamni dio neposredno ispod prednjeg stakla naglašava ovaj niski dojam. Jednako kao na modelu FH, klasični znak Volvo podignut je na novi položaj, ispod prednjeg stakla.

 

Nova prednja svjetla naglašavaju obiteljske veze s novim Volvom FH a poboljšane su radne karakteristike, kako dugog, tako i kratkog svjetla.

Vozač ima udobnije i bolje ergonomski dizajnirano radno mjesto zahvaljujući potpuno novoj instrumentnoj ploči i brojnim novim karakteristikama unutrašnjosti kabine.

Novi Volvo FM također se može opremiti sustavom potpore vozaču koji se temelji na radaru/kameri, a naziva se Upozorenje na prednji sudar.

Kako navode u prvim obavijestima iz Volvo trucksa, dinamički upravljački sustav, poboljšani ovjes, kako sprijeda, tako i straga te novi nosači motora unaprjeđene su karakteristike koje pridonose izvrsnom ponašanju na cesti novog modela Volvo FM. Stručnjaci za šasiju kompanije Volvo Trucks također su se fokusirali na optimizaciju težine. Značajna smanjenja težine u svim inačicama Volva FM povećavaju privlačnost u segmentima osjetljivima na težinu poput prijevoza cisterni i rasutog tereta, gdje kupci žele lak kamion s predvidljivim, sigurnim voznim svojstvima

Volvo dinamički upravljački sustav je svjetska tehnička inovacija. On kombinira elektronički regulirani električni motor na upravljačkom prigonu i hidraulični servoupravljač.

Vozač od njega ima koristi u svim radnim uvjetima jer pruža sigurniju, komforniju i ugodniju radnu okolinu.

Na autoputu, dinamički upravljački sustav pruža iznimnu stabilnost držanja smjera vožnje. Pri malim brzinama, vožnja čak i teško natovarenog kamiona toliko je laka da njime možete upravljati s vrlo malo napora. Poboljšani ovjes još je jedno unaprjeđenje koje pridonosi izvrsnom ponašanju na cesti. Sustav ovjesa A-Ride sada je dostupan u kombinaciji s disk kočnicama ili bubanj kočnicama.

Još jedna nova karakteristika su tri upravljane osovine, jedna sprijeda i dvije straga na 8x2 s tridemom, dvije sprijeda i jedna straga na 8x2 s dvije prednje osovine.

Time se dobiva znatno manji okretni polumjer bez da gume kamiona urezuju cestovnu površinu, što je savršeno za skučene prostore poput dvorišta seoskih gospodarstava, gdje se preuzimaju proizvodi.

Iskustvo vožnje u novom Volvu FM rezultat je prednosti koje donosi većina njihovih najnovijih inovacija. Vožnja cestom je mirnija, s boljom zaštitom od prevrtanja. Kako bi se poboljšala učinkovitost goriva, sustav I-See, koji može smanjiti potrošnju dizela čak do pet posto, sada je također dostupan na modelu FM.

Manja težina, nove konfiguracije osovina, povećana fleksibilnost šasije i potpuno jasna sučelja za proizvođače karoserijske opreme svi zajedno omogućavaju kupcu da kamion potpuno prilagodi svom poslu.

 

 

Tu je i opcija napredne telematike pomoću koje se nadziru brojne komponente, znači da Volvo Trucks vlasniku kamiona može jamčiti maksimalnu mobilnost.

 

Unutrašnjost kabine dizajnirana je s fokusom na vozača. Rezultat je učinkovito, ergonomsko i sigurno radno mjesto s više prostora za vozača i povećanim kapacitetom prostora za odlaganje nego prije.

Još jedna nova karakteristika je mogućnost preuzimanja nove aplikacije “My Truck”, koja vozaču omogućava kontrolu i nadzor nekih funkcija preko daljinske veze.

Druge karakteristike i usluge za uštedu goriva koje su dostupne vozačima Volva su program Dynafleet Fuel & Environment (gorivo i okoliš), usluga Savjet o gorivu i tečaj Učinkovita vožnja.

Dolazi s potpunom paletom 11-litarskih i 13-litarskih motora. Sve inačice zadovoljavaju buduće standarde norme Euro 6, koja stupa na snagu početkom 2014. D13 je dostupan sa snagom od 420 do 500 KS, dok motor D11 ima raspon snage od 330 do 450 KS.

“Tehnologija selektivne katalitičke redukcije (SCR) je još više dorađena,  motori Euro 6 nude izvrsne radne karakteristike u kombinaciji s visokom učinkovitošću goriva.

 

Širenje game u Mercedesu se nezaustavljivo nastavlja. Nakon Actrosa, Antosa i malog Citana još jedan model stiže u njihovu obitelj teretnih vozila, namijenjen korištenju izvan asfalta

 

 

Kako nam je rečeno, od ove godine svi tegljači i kamioni građevinske namjene  Mercedes-Benza za cestu i van nje nositi će oznaku Arocs.
Ovaj vrlo zahtjevan i raznovrstan segment nikad dosad nije odjednom dobio tako široku paletu kao što će je dobiti s Arocsom koji će javnosti biti prezentiran u travnju na sajmu Bauma. Novi kiperi s pogonom na jednu ili sve osovine, miješalica za beton, tegljač i šasija će biti dostupni kao dvo, tro i četveroosovinska vozila s čak 16 izlaznih snaga motora od 175 kW (238 KS) do 460 kW (625 KS). Od samog početka motori su dizajnirani da udovolje normama Euro VI i mogu se kao takvi već naručiti i dobiti.

 

Opširnije Kralj terena - Arocs

Nazočnost na zapadnom Balkanu Volvo Trucks jača otvaranjem svog prvog centra u Crnoj Gori

 

 

„Ovaj novi Truck Center u mjestu Bandići predstavlja važan korak naprijed u ispunjenju naših nastojanja da povećamo prisutnost u ovoj regiji i dođemo što bliže našim klijentima!“, rekao je Johan Björnör, direktor regije Adriatic Hub u Volvo kamionima. Novoizgrađeni objekt površine je 800 četvornih metara osim ureda ima i veliku radionicu s dvije „grabe“ i skladište rezervnih dijelova.

 

Na salonu gospodarskih vozila IAA u Hannoveru Renault Trucks je predstavio svoju studiju industrijskog dizajna temeljenu na vozilu za prijevoz na duge pruge koje je u potpunosti posvećeno smanjenju potrošnje goriva

 


„Rad obavljen na modelu CX/03 zapravo je studija o industrijskom dizajnu a ne studija o stilu vozila“, napomenuo je Hervé Bertrand, direktor Odjela za dizajn Renault Trucks. Ovo vozilo nadovezuje se na prethodna istraživanja proizvođača na tom području, posebice ono na modelu Optifuel Lab. „Njegova je svrha otkriti Renault Trucksu što je najvažnije na planu uštede goriva“, nastavlja Hervé Bertrand, „i odrediti, dugoročno, smjer kojim se trebaju kretati njegova daljnja istraživanja.“

Opširnije:Atrakcija i ušteda

PONUDA TJEDNA

Stanje na cestama

Vremenska prognoza